تیراندازی با دوشکا به سوی شرکت‌کنندگان در مراسم خاکسپاری در جوانرود؛ بیش از ده کشته و زخمی

منابع محلی در جوانرود،‌ سومین شهر بزرگ استان کرمانشاه از تیراندازی ماموران امنیتی به سوی مردم معترض خبر می‌دهند.

چند هزار نفر از مردم در شهر جوانرود، روز دوشنبه برای خاکسپاری عرفان کاکایی و بها الدین ویسی در گورستان شهر حضور یافتند و اندکی بعد ماموران امنیتی و انتظامی به سوی این مردم معترض تیراندازی کردند.

گروه‌هایی از این معترضان با شعار علیه حکومت، بنرها و تبلیغات حکومتی را پاره کردند.
فیلم‌های ارسالی به صدای آمریکا و منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از تیراندازی مستقیم به سوی مردم معترض حاکیت دارد.

منابع محلی می‌گویند عرفان کاکایی(راست) معلم ورزش و بهاالدین ویسی جوان ۱۶ ساله در تیراندازی یکشنبه شب در جوانرود کرمانشاه کشته شدند.
در یک مورد، یک شهروند اهل جوانرود می‌گوید با دوشکا به سوی آنها شلیک می‌شود. او می‌گوید در سوریه‌ هم اینطور به سوی مردم شلیک نشد که اکنون جمهوری اسلامی به سوی مردم تیراندازی می‌کند. دوشکا گونه‌ای مسلسل سنگین که معمولا در جنگ استفاده می‌شود. آبان ۱۳۹۸ قتل‌عام ماهشهر یا کشتار نیزار نیز از دوشکا استفاده شده بود.

عرفان کاکایی دبیر ورزش ۵۰ ساله شهر جوانرود و بهاالدین ویسی، جوان ۱۶ ساله یکشنبه شب با شلیک مستقیم ماموران در جوانرود کشته شدند. آنها نیز به همراه گروه دیگری از مردم در مراسم خاکسپاری یک کشته شده دیگر در جوانرود شرکت کرده بودند.

تیراندازی به سوی مردم معترض تا ساعت ۲ عصر دوشنبه ادامه داشت و هنوز آمار رسمی از تعداد تلفات اعلام نشده است. برخی منابع حقوق بشری در کردستان می‌گویند بیش از ۱۰ نفر بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی به سوی مردم در جوانرود مجروح شده‌اند.

در همین رابطه، سازمان حقوق بشری هه‌نگاو از کشته شدن دو نفر از مردم جوانرود بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی خبر داد.

برگفته ای از سایت صدای امریکا بخش فارسی، ۲۲ نوامبر ۲۰۲۲