مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه همبستگی با مردم ایران را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه با اجماع آرا قطعنامه اعلام همبستگی با مردم ایران که در اعتراضات علیه رژیم جان خود را به خطر می‌اندازند را تصویب کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، این قطعنامه با حمایت هر دو حزب ۴۲۰ رای موافق و تنها یک رای مخالف داشت و تازه‌ترین اقدام مجلس نمایندگان در محکومیت اقدامات جمهوری اسلامی در سرکوب معترضان به‌شمار می‌رود.

حکومت می‌کوشد با سرکوب خشن خیزش سراسری مردم ایران علیه جمهوری اسلامی که برای چهارمین ماه متوالی ادامه دارد، آن را کنترل کند. تا کنون ۱۶ حکم اعدام برای معترضان صادر شده است و دست‌کم ۵۱۷ معترض در اعتراضات کشته و دست‌کم ۱۹ هزار و ۲۰۰ نفر نیز بازداشت شده‌اند.

کلودیا تنی، از نمایندگان جمهوری‌خواه حامی این قطعنامه گفت: «این اهمیت دارد که ما در مجلس نمایندگان آمریکا به عنوان نهادی که نماد آزادی و دمکراسی در جهان است، یکصدا از مردم شجاع ایران حمایت کنیم.»

این قطعنامه پیش‌تر در کنگره معرفی شده بود و چند قانونگذار جمهوری‌خواه و دمکرات از آن حمایت می‌کردند.

قطعنامه مجلس نمایندگان آمریکا در حالی صادر شده است که ایالات‌متحده و اروپا تحریم‌های جدیدی علیه عاملان سرکوب در ایران تصویب کرده‌اند.

گرگوری میکس از دیگر نمایندگان حامی این قطعنامه گفت: «می‌خواهیم مردم ایران بدانند که آنها را می‌بینیم. می‌دانیم چه ریسک‌هایی را متحمل می‌شوید و با چه خطراتی مواجه‌اید.»

او افزود: قوی بمانید که آزادی همواره بر ستم پیروز است.

برگرفته ای از سایت ایندیپندنت فارسی، ۲۶ ژانویه ۲۰۲۳