طنین شعارهای شبانه در تهران، تجمع خیابانی در مهاباد

با گذشت بیش از پنج ماه و نیم از آغاز اعتراضات سراسری، شامگاه دوشنبه شهر مهاباد شاهد تجمع خیابانی در اعتراض به «حمله با گاز سمی به مدارس و دختران دانش‌آموز» بود و همزمان شعارهای شبانه ضد حکومتی در چند منطقه تهران از جمله پونک، شهرک اکباتان، شاهین جنوبی، جنت‌آباد و نارمک طنین‌انداز شد.

جمعی از مردم در شهر مهاباد شامگاه دوشنبه با برپایی تجمع خیابانی به «حمله با گاز سمی به مدارس و دانش‌آموزان دختر» اعتراض کردند.

سایت حقوق بشری هه‌نگاو تصاویری از تجمع اعتراضی معترضان در مهاباد را منتشر کرد که نشان می‌دهد معترضان با افروختن آتش یکی از خیابان‌های مهاباد را بسته‌اند و اقدام به سردادن شعارهایی چون «مرگ بر دیکتاتور» می‌کنند.

در تهران نیز شامگاه دوشنبه پانزدهم اسفند ماه جمعی از مردم در منطقه پونک، واقع در غرب تهران، اقدام به سردادن شعارهای شبانه ضد حکومتی کردند. معترضان در پونک همچنین با سردادن شعار «مرگ بر حکومت بچه‌کش»، «مرگ بر خامنه‌ای، لعنت بر خمینی» و «مرگ بر دیکتاتور» به حملات انجام شده با گاز سمی به مدارس و دختران دانش‌آموز اعتراض کردند.

شهرک اکباتان نیز بار دیگر صحنه شعارهای شبانه جمعی از مردم معترض علیه جمهوری اسلامی و از جمله شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر دیکتاتور» بود.

معترضان در اکباتان شامگاه دوشنبه همچون یک‌شنبه شب با سردادن شعار «مرگ بر خامنه‌ای بچه‌کش» و «مرگ بر حکومت بچه‌کش» به حمله با گازهای سمی به دانش‌آموزان دختر اعتراض کردند. آنها همچنین با شعار «نشسته‌ها، نشسته‌ها، مسموم بعدی از شماست» از مردم خواستند که به این حملات اعتراض کنند.

محله شاهین جنوبی در شمال غربی تهران هم دوشنبه شب شاهد شعارهای شبانه معترضان بود. «مرگ بر خامنه‌ای ضحاک»، «مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر جمهوری اعدامی»، «تا آخوند کفن نشود، این وطن وطن نشود» و «مرگ بر اصل ولایت فقیه»، از شعارهای شبانه معترضان در شاهین جنوبی بود.

در منطقه جنت‌آباد تهران نیز جمعی از مردم دوشنبه شب از داخل خانه‌ها و مجتمع‌های مسکونی خود اقدام به سردادن شعارهای شبانه ضد حکومتی کردند.

«مرگ بر خامنه‌ای قاتل»، «مرگ بر حکومت اعدامی»، «مرگ بر سپاهی داعشی» و «مرگ بر خامنه‎ای ضحاک» از جمله شعارهای شبانه معترضان در جنت‌آباد بود.

شعارهای شبانه علیه جمهوری اسلامی همچنین شامگاه دوشنبه در منطقه نارمک، واقع در شرق تهران، نیز طنین‌انداز شد. «مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر خامنه‌ای، لعنت بر خمینی» و «مرگ بر خامنه‌ای قاتل» از جمله شعارهای شبانه معترضان در نارمک بود.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا، ۷ مارس۲۰۲۳