شب تولد حمیدرضا روحی؛ خامنه‌ای ضحاک، می‌کشیمت زیر خاک

تهران چهارشنبه شب به مناسبت تولد حمیدرضا روحی، از کشته شدگانه اعتراضات ۱۴۰۱، بار دیگر شاهد تجمع‌های اعتراضی در منطقه شهر زیبا بود.

در این تجمع‌ها در برابر خانه حمیدرضا روحی و اطراف آن جمعیت شعار «زن، زندگی، آزادی»، «مرگ بر دیکتاتور»، «آزادی، آزادی، آزادی» و «خامنه ای ضحاک، می کشیمت زیر خاک» سر می‌دهند.

چهارشنبه تولد ۲۰ سالگی حمید رضا روحی بود، که به یکی از چهره‌های شناخته شده‌ای بدل شده که جان خود را در جریان اعتراضات گسترده‌ای که از نیمه سال پیش شروع شد از دست داده‌اند.

او مثل خیلی دیگر از جوانان دهه هشتادی بخش‌هایی از زندگی خود را در اینستاگرام به اشتراک می‌گذاشت که به حفظ یاد و خاطره او کمک کرده است.

علی روحی، پدر حمیدرضا روحی، اسفند ماه در یک استوری در اینستاگرام خطاب به پسرش نوشت: «می‌گویند شهر را با زدن شما آرام کردند، دیگر کسی جرات نمی‌کند به چیزی اعتراض کند، شهر امن و امانه…. حالا همه راضی‌اند و به زندگی عادی برگشته‌اند.»

معترضان شامگاه چهارشنبه ۱۶ فروردین با راهپیمایی در خیابان‌های شهرزیبا در تهران شعارهایی از جمله «خامنه‌ای ضحاک، می‌کشیمت زیر خاک»، «قسم به خون یاران، ایستاده‌ایم تا پایان»، «مرگ بر خامنه‌ای»، «تا آخوند کفن نشود، این وطن وطن نشود»، «مرگ بر خامنه‌ای، لعنت بر خمینی»، «حمیدرضا روحت شاد»، «آزادی آزادی آزادی»، «حکومت بچه‌کش، نمی‌خوایم نمی‌خوایم»، «این آخرین پیامه، هدف کل نظامه»، و «سیدعلی بی‌ریشه، خیزش تموم نمی‌شه» سر دادند.

حاضران در حوالی خانه حمیدرضا روحی، ترانه «بارون اومد و یادم داد» را به یاد او هم‌خوانی کردند؛ ترانه‌ای که پیش از این با اجرای این معترض کشته‌شده توجه کاربران در شبکه‌های اجتماعی را به خود جلب کرد و فراگیر شد.

برگفته ای از سایت ایران امرروز، ۶ آپریل ۲۰۲۳