واشنگتن پست: افشا کننده اطلاعات محرمانه آمریکا یک مرد جوان است که به اسلحه علاقه دارد

واشنگتن پست به نقل از اعضای یک گروه گفت‌وگو آنلاین گفته است، فردی که اسناد طبقه بندی شده ایالات متحده را فاش کرده مردی جوان است که کمتر از ۳۰ سال سن دارد. او در یک پایگاه نظامی کار می‌کرد و به سلاح علاقمند است.

در این گزارش که روز چهارشنبه منتشر شده، گفته می‌شود که این مرد جوان اطلاعات طبقه بندی شده را در گروه گفت‌وگوی آنلاین در پلتفرم پیام رسان دیسکورد (Discord) به اشتراک گذاشته است. اعضای این گروه تعدادی مرد و پسر جوان بودند که آن‌ها نیز به اسلحه و تجهیزات نظامی علاقه‌‌ دارند.

روزنامه واشنگتن پست هیچ نامی از این مرد نیاورده است و گزارش بر اساس مصاحبه با دو نفر از اعضای این گروه نوشته شده است.

پیام رسان دیسکورد در بیانیه‌ای اعلام کرد برای روشن شدن موضوع با مجریان قانون همکاری خواهد کرد. دیسکورد یک پیام رسان محبوب در میان علاقمندان به بازی‌های ویدئویی است.

وزارت دفاع و وزارت دادگستری آمریکا تا کنون در این مورد اظهار نظر نکرده‌اند.

وزارت دادگستری ایالات متحده هفته گذشته به دنبال درز بیش از ۱۰۰ سند محرمانه اطلاعاتی این کشور در شبکه‌های اجتماعی تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند. این بزرگ‌ترین نشت اطلاعات محرمانه‌ آمریکا از آغاز حمله روسیه به اوکراین است.

یکی از اعضای این گروه پیام‌ رسان گفته این مرد جوان بین ۲۰ تا ۲۵ سال سن دارد و فردی سنتی است. یکی دیگر از منابع اطلاعاتی که زیر ۱۸ سال سن دارد و نخواست نامش فاش شود در توصیف این مرد گفته است: «او اندامی ورزشی و قوی هیکل دارد و آموزش دیده است.»

اخیراً مجموعه‌ای از اسناد وزارت دفاع ایالات متحده با مهر «محرمانه» و «فوق محرمانه» در فضای مجازی منتشر شده است. این مدارک که بیشتر در مورد جنگ اوکراین و روسیه و نقش متحدان آمریکا در آن است در شبکه‌های اجتماعی مختلف از جمله «توئیتر»، «۴چن» و «دیسکورد» بارها دست به دست شدند. با این حال بسیاری از این مدارک اکنون دیگر بر روی وبسایت‌هایی که اولین بار در آنجا منتشر شدند در دسترس نیستند. واشنگتن در تلاش است تا این اسناد از همه شبکه‌های اجتماعی حذف شوند.

وزارت دفاع آمریکا به همراه سازمان‌های اطلاعاتی این کشور در حال تحقیق در این‌باره هستند.

برگرفته ای از سایت یورونیوز (اتحادیه اروپا) به زبان فارسی، ۱۳ آپریل ۲۰۲۳