حضور زنان بدون روسری در تالار وزارت کشور

همزمان با حضور پرشمار زنان بدون حجاب اجباری در تالار وزارت کشور برای تماشای کنسرت سالار عقیلی، حزب اصلاح طلب «اتحاد ملت» خواستار «لغو قانون حجاب اجباری» شد.

تصاویر زنان مخالف حجاب در سالن وزارت کشور آنهم به فاصله چند هفته پس از انتشار لایحه حجاب اجباری در قالب «عفاف و حجاب»، موجب واکنش‌های بسیاری در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی شده است.

کنسرت موسیقی سالار عقیلی روز جمعه ۱۹ خردادماه در دو سانس ساعت ۶ عصر و ۹ شب در سالن وزارت کشور تهران برگزار شده است.

در حالیکه وزارت کشور از جمله بازوهای حکومت برای تشدید برخورد با مخالفان حجاب اجباری محسوب می‌شود، بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی درآمدزایی کنسرت را برای این وزارت‌خانه مهم دانسته و به تناقض برخورد نهادهای جمهوری اسلامی با بخش خصوصی و دولتی در رابطه با اعمال حجاب اجباری پرداخته‌اند.

حسین دهباشی، پژوهشگر تاریخ، در صفحه توئیترش با تاکید بر مخالفتش با حجاب اجباری، از مقامات حکومت ایران پرسیده که آیا درآمد برگزاری این کنسرت «حلال سیاسی» محسوب می‌شود.

پیشتر علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، بی‌حجابی را «حرام شرعی» و «حرام سیاسی» اعلام کرده بود.

عباس عبدی، جامعه‌شناس و فعال رسانه‌ای، هم حضور پرشمار زنان بی‌حجاب در تالار وزارت کشور را شاهدی دیگر بر ناتوانی حکومت در اعمال حجاب اجباری دانست.

مقام‌های جمهوری اسلامی هنوز به این خبر واکنشی نشان نداده‌اند.

حکومت ایران در ماههای گذشته به منظور اعمال حجاب اجباری صدها مرکز کسب و کار، رستوران، مرکز تفریحی، باشگاه ورزشی، مجموعه گردشگری، داروخانه و حتی مطب پزشکان را تعطیل کرده‌اند.

برگفته ای از سایت ایران امروز،۱۱ ژوئن ۲۰۲۳