گزارشی از آخرین وضعیت توماج صالحی در زندان دستگرد اصفهان

توماج صالحی، خواننده رپ اعتراضی علیرغم گذشت بیش از هفت ماه از زمان دستگیری کماکان در یکی از سلولهای امنیتی زندان دستگرد اصفهان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد. نزدیکان این شهروند گفتند که وی چند ماه پس از بازداشت، در بازجویی ها مورد ضرب و شتم قرار گرفته و با وجود جراحات، از رسیدگی پزشکی مناسب محروم مانده است.

یک منبع مطلع به هرانا گفت: “توماج صالحی چند ماه پس از بازداشت در مراحل بازجویی مورد ضرب و شتم قرار گرفت. به طوری که پای راست و چشم راست وی آسیب دید. او کماکان از جراحات وارده رنج میبرد.”
همچنین یکی از نزدیکان این شهروند به هرانا گفت: “توماج صالحی در سلول خود از وضعیت بهداشتی مناسبی برخوردار نمیباشد و علیرغم جراحات وارده، از رسیدگی پزشکی مناسب محروم مانده، امری که افزایش نگرانی های خانواده و نزدیکان وی را به همراه داشته است.”

روز یکشنبه هفدهم اردیبهشت ماه، جلسه بازپرسی توماج صالحی، به صورت ویدیو کنفرانس در دادسرای اصفهان برگزار شده بود.

پیشتر پرونده آقای صالحی به دلیل نقص تحقیقات از دادگاه به دادسرا بازگردانده شد.

توماج صالحی، اوایل آبان ماه ۱۴۰۱، در ارتباط با اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. خبرگزاری های رسمی مدعی شدند، بازداشت وی در هنگامی که او قصد خروج غیرقانونی از مرزهای غرب کشور را داشته، صورت گرفته است. ادعایی که توسط نزدیکان او تکذیب شد.

توماج صالحی، خواننده رپ اعتراضی و شهروند اهل شاهین شهر واقع در استان اصفهان است که بابت پرونده قبلی خود در سال ۱۴۰۰ از بابت اتهامات «توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام» به ۶ ماه حبس و جزای نقدی محکوم شده بود.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)،۱۱ ژوئن ۲۰۲۳