معضل تامین برق در ایران: برق ۳ وزارتخانه قطع شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ می‌گوید: «اشتراک برق ۱۵ دستگاه اجرایی شامل سه وزارتخانه، ۲ بانک عامل و ساختمان مرکزی متعلق به یکی از شرکت‌های بیمه قطع شده و وصل مجدد جریان منوط به تعهد کتبی بالاترین مقام مسئول این اداره‌ها مبنی بر رعایت الگوی مصرف ابلاغی خواهد بود.»

به گزارش دیده‌بان ایران کامبیز ناظریان با بیان اینکه با رصد انجام شده توسط سامانه‌های هوشمند، ۱۵ اداره که اقدام به کاهش مصرف برق نکرده بودند توسط کارشناسان این شرکت شناسایی شده و اخطار دریافت کرده‌اند، از اعزام گروه‌های فنی به این اداره‌ها به‌منظور قطع برق خبر داد.

با گرم شدن هوا و افزایش مصرف برق در ایران سخنگوی صنعت برق با هشدار به تداوم روند افزایشی در اخطاری به ادارات تاکید کرده بود که ادارات پرمصرف با قطع برق روبرو خواهند شد.

تابستان گذشته قطعی برق در ساعات مختلف شبانه‌روز یکی از مشکلاتی بود که گریبان شهروندان و برخی از صنایع در ایران را گرفت. موضوعی که به نظر می‌رسد با پیش‌بینی هواشناسی که تابستان پیش‌رو را تابستانی گرم برای ایران پیش بینی کرده، بار دیگر تکرار شود.

اکو ایران در این رابطه نوشت: «در ۱۰ سال گذشته نرخ رشد تولید برق ۳درصد و نرخ رشد مصرف در همان بازه زمانی ۵ درصد برآورد شده است. از این رو با توجه به شکاف ایجاد شده بین تولید و مصرف برق، کشور در این حوزه با مساله ناترازی عرضه و تقاضا و در نهایت بحران خاموشی مواجه شده است.»

برگفته ای از سایت صدای امریکا بخش فارسی،۱۲ ژوئن ۲۰۲۳