حمایت دانشجویان دانشگاه تهران و سوره از دانشجویان دانشگاه هنر

«هرکجا قدرت هست، مقاومت هم هست»
در ادامه روند سرکوب و قدرت‌نمایی حاکمیت بر دانشگاه و دانشگاهیان پس از قیام ژینا، دانشگاه هنر تهران در قانونی جدید از اعلام اجباری بودن پوشش مقنعه برای دانشجویان دختر خبر داد، اقدامی که در پی آن دانشجویان این دانشگاه دست به تحصنی اعتراضی زدند که تا ساعاتی از نیمه‌شب ادامه یافت و با سرکوبی شدید از سوی دانشگاه با همکاری حراست و نیروهای امنیتی مواجه شد.
ما دانشجویان دانشگاه تهران، ضمن حمایت از دانشجویان دانشگاه هنر و اعلام هم‌بستگی با آنان، اقدام مسئولان این دانشگاه را که هدفی جز قدرتنمایی‌‌ای پوشالی ندارند، به شدت محکوم می‌کنیم و اعلام می‌داریم سیاست سرکوب حداکثری که به صورت هماهنگ در دانشگاه‌ها در آستانه به پایان رسیدن سال تحصیلی شدت گرفته هم‌چون دیگر اشکال سرکوب در نهایت شکست خواهد خورد. بر ما آشکار است که هدف از اعمال فشارهای بیشتر در قالب قانون بر دانشجویان، آن هم درست در آستانه خالی شدن دانشگاه، مقدمه‌سازی‌ای است برای پادگانی‌تر کردن دانشگاه‌ها از آغاز سال تحصیلی پیش رو، با این گمان که پایان این سال تحصیلی به معنای پایان فعالیت‌های دانشجویی و سکوت دانشجویان است. اما هشدار می‌دهیم همانطور که اکنون در مقابل این قوانین سکوت نمی‌کنیم، تا آخرین لحظه حضور در دانشگاه در مقابل تمامی این اقدامات سرکوبگرانه می‌‌ایستیم، حتی در صورت عدم حضور مستقیم در دانشگاه نیز به مقاومت ادامه خواهیم داد و با بازگشت به دانشگاه در سال جدید نیز به هیچ وجه از راه آمده در این چند ماه به عقب بازنمی‌گردیم و جلوی سرکوب دانشگاه خواهیم ایستاد.
مقاومت ما زنده است و زنده خواهد ماند.

بیانیه دانشجویان دانشگاه سوره در حمایت از دانشجویان دانشگاه هنر

در بخشی از این بیانیه آمده است: قشر دانشجو هرگز از هم جدا نبوده و دانشگاه هنر و سوره بیش از دیگر دانشگاه‌ها همواره در ارتباطی متقابل بوده‌اند. پیرو قانون وضع شده در دانشگاه هنر تعدادی از دانشجویان این دانشگاه به صورت کاملا مسالمت‌آمیز اعتراض خود را در قالب تحصن نشان دادند که جواب مسئولین طبق معمول چیزی جز خشونت و سرکوب نبود.
اکنون پس از پاسخ خشونت‌آمیز مسئولین به اعتراض مسالمت‌آمیز دانشجویان دانشگاه هنر و تهدید به خشونت‌ها و برخوردهای دیگر با آن‌ها، ما دانشجویان دانشگاه سوره اعلام می‌کنیم کنار دوستان‌مان در دانشگاه هنر ایستاده‌ایم و سکوت نخواهیم کرد. چرا که در صورت سکوت کردن، این برخورد توهین آمیز دامان همه‌ی دانشجویان را خواهد گرفت.

برگفته ای از سایت اخبار روز،۱۷ ژوئن ۲۰۲۳