گوگل می‌گوید در «تبلیغات سیاسی» همه «باید» ابزار‌های «هوش‌مصنوعی» را آشکار کنند

شرکت گوگل در «نخستین الزام سیاسی خود» خبر داد که از ماه نوامبر، همه تبلیغ‌کنندگان سیاسی «باید» استفاده از «ابزارهای هوش‌مصنوعی» و «محتوای‌ مصنوعی در ویدیوها»، «تصاویر و صداهای» خود را در تبلیغات سیاسی خود «آشکار و شفاف‌سازی» کنند.

به گزارش نشریه هیل، این نخستین الزام یک شرکت فناوری در «فضای تبلیغات سیاسی» است.

این حرکت در حالی صورت می‌گیرد که ابزارهای هوش‌مصنوعی بیش از پیش در پویش‌های سیاسی مورد توجه قرار می‌گیرند، که نمونه آن استفاده از نسخه تولید‌شده از صدای دونالد ترامپ، در یوتیوب توسط هوش‌ مصنوعی است.

همزمان در حالی‌ که «کمیسیون انتخابات فدرال» هنوز قانونی را درباره کاربرد هوش‌مصنوعی در تبلیغات و پویش‌های سیاسی تصویب نکرده، اما گوگل به دنبال «خواست‌عمومی» برای گنجاندن «تبلیغات فریبنده هوش‌مصنوعی» در «فهرست مقررات اطلاعات نادرست» خود است.

همچنین به‌روزرسانی قوانین گوگل ـ که برای تبلیغات ویدیویی یوتیوب قابل اعمال است ـ نیازمند «آشکارسازی» و «شفاف‌سازی» محتوای‌مصنوعی است که افراد یا رویدادهایی را «با ظاهر واقعی یا واقعی»، ارائه می‌کند.

در شرایطی‌که شرکت گوگل در این زمینه پیش‌گام شده، فیس‌بوک در حال‌حاضر، «آشکار‌سازی محتوای مصنوعی» یا «تولید‌شده توسط هوش‌مصنوعی» را در سیاست‌های تبلیغاتی خود «الزامی» نکرده است.

پیش‌تر صدای آمریکا در ۳۰ تیرماه خبر داد که آمازون، گوگل، متا، مایکروسافت و سایر شرکت‌هایی که در توسعه فناوری هوش‌مصنوعی پیشرو هستند، توافق کرده‌اند که با نقش‌آفرینی دولت جو بایدن، مجموعه‌ای از «اقدامات ایمنی» را در رابطه با هوش‌مصنوعی رعایت کنند.

به گزارش آسوشیتدپرس، کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد که تعهدات داوطلبانه هفت شرکت آمریکایی مبنی بر اطمینان از ایمن بودن محصولات هوش مصنوعی آنها پیش از این که منتشر و توزیع شوند را تضمین کرده است.

افزایش سرمایه‌گذاری تجاری در ابزارهای «هوش مصنوعی مولد» که می‌توانند متن‌های متقاعدکننده‌ای شبیه انسان بنویسند و تصاویر، صدا، و ویدیوهای جدید تولید کنند، نگرانی در مورد توانایی آنها در فریب دادن مردم و انتشار اطلاعات نادرست، همینطور خطرات دیگر را به همراه داشته است.

برگفته ای از سایت صدای امریکا بخش فارسی، ۷ سپتامبر ۲۰۲۳