قانونگذاران آمریکایی خواستار اقدامات قاطع‌تر ایالات متحده در برابر ایران شدند

در مصاحبه‌ای با صدای آمریکا، چند تن از قانونگذاران آمریکایی از مواضع ایران در منطقه خاورمیانه انتقاد کردند و خواستار اقدامات قاطع‌تر از سوی ایالات متحده شدند.

سناتور لیندزی گراهام، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان، ایران را «بزرگترین حامی تروریسم در روی زمین» و علی خامنه‌ای را یک «نازی مذهبی» خواند و گفت که ایالات متحده باید زیرساخت‌های نفتی ایران را هدف قرار دهد تا از ادامه حمایت مالی ایران از گروه‌های تروریستی جلوگیری کند.

گراهام همچنین هشدار داد که در صورت کشته شدن یک سرباز آمریکایی در حمله‌ای توسط گروه‌های نیابتی ایران، ایالات متحده به ایران ضربه خواهد زد.

سناتور کریس کونز، عضو دمکرات مجلس نمایندگان، از بسته پیشنهادی تخصیص بودجه برای کمک‌های بشردوستانه حمایت کرد و گفت که این بسته شامل کمک به اوکراین، اسرائیل و مقابله با نفوذ چین است.

این عضو دمکرات مجلس نمایندگان درباره موقعیت آمریکا در منازعات کنونی به سخنان جو‌بایدن رئیس جمهور استناد کرده و گفت که «ایستادن در کنار متحدانمان در این شرایط تاریخی مهم، بسیار کلیدی است».

سناتور مارکو روبیو، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان نیز از مواضع بازدارنده آمریکا در منطقه خاورمیانه انتقاد کرد و گفت که این مواضع منجر به افزایش حملات ایران شده است.

روبیو افزود که فقدان اقدامات بازدارنده، منجر به تشدید این حملات خواهد شد و هشدار داد که «ایران به طور فزاینده ای از سلاح های پیچیده تر و کشنده تر در این حملات استفاده خواهد کرد».

این سناتور جمهوری‌خواه اظهار داشت: «من جنگ با ایران را تشویق نمی‌کنم» او در ادامه افزود که یکی از تدابیر تضمین کننده برای جلوگیری از درگیری گسترده‌تر در منطقه این است که «به سرعت یک وضعیت بازدارنده معتبر ایجاد کنیم».

سناتور جان کندی، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان، از سیاست‌های دولت بایدن در قبال ایران انتقاد کرد و گفت که این سیاست‌ها منجر به افزایش حمایت مالی ایران از گروه‌های تروریستی شده است.

برگفته ای از سایت صدای امریکا بخش فارسی، ۱ نوامبر ۲۰۲۳