برگزاری تجمع اعتراضی

چهارشنبه هفدهم آبان ماه، جمعی از اولیای دانش آموزان روستای قلعه سید مقیم واقع در بهبهان در اعتراض به نبود معلم برای دانش آموزان روستا، در محوطه اداره آموزش و پرورش این شهرستان تجمع کردند. اجتماع آنان به خشونت کشیده شده و چهار شهروند بازداشت شدند. از سوی دیگر، شماری از کارکنان رسمی شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری در محل کار خود، جمعی از بازنشستگان صنعت نفت اهواز در مقابل ساختمان صندوق نفت در این شهر و گروهی از بازنشستگان تامین اجتماعی شوش، کرخه و هفت تپه در مقابل دفتر نماینده مردم شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی با برگزاری تجمعات اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه هفدهم آبان ۱۴۰۲، جمعی از اولیای دانش آموزان روستای قلعه سید مقیم واقع در بهبهان در محوطه اداره آموزش و پرورش این شهرستان دست به تجمع زدند.

این تجمع در اعتراض به نبود معلم برای دانش آموزان این روستا صورت گرفت. اولیا خواستار تعیین معلم برای دانش آموزان مقطع سوم، پنجم و همچنین معلم ورزش هستند.

طبق گزارشاتی که به دست هرانا رسیده است، پس از حضور اولیای دانش آموزان، حراست آموزش و پرورش با ماموران امنیتی تماس برقرار کرده و در پی این تماس و حضور ماموران، این تجمع به خشونت کشیده شد. همچنین ماموران امنیتی اقدام به ضبط تلفن همراه تعدادی از اولیا و استفاده از شوکر کردند.

در این تجمع، چهار شهروند به نام “علی دوست آچاک پور، اسماعیل عارف زاده، اصغر عبادی راد و سالار فرحبخش”‌ بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان صنعت نفت در اهواز
به گزارش هرانا، امروز چهارشنبه هفدهم آبان ۱۴۰۲، جمعی از بازنشستگان صنعت نفت اهواز در مقابل ساختمان صندوق نفت در این شهر، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این بازنشستگان میگویند: “باید بخشنامه دولت مبنی بر ادغام ابطال و استقلال صندوق ما حفظ شود. منابع صندوق متعلق به ماست و دولت نباید به آن دست‌ اندازی کند.”

تجمع اعتراضی کارکنان رسمی شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز چهارشنبه هفدهم آبان ماه، جمعی از کارکنان رسمی شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری در محل کار خود تجمع اعتراضی برگزار کردند.

“حذف کامل سقف‌ حقوق، حذف محدودیت حق‌ سنوات بازنشستگی، عودت کسورات مازاد مالیات، اجرای کامل ماده ۱۰، پرداخت بک‌ پی و عدم دست‌ درازی به صندوق بازنشستگی کارکنان نفت” از جمله مطالبات این کارکنان عنوان شده است.

تجمع اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی در شوش
به گزارش سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، امروز چهارشنبه هفدهم آبان ۱۴۰۲، شماری از بازنشستگان تامین اجتماعی شوش، کرخه و هفت تپه در مقابل دفتر نماینده مردم شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

اجرای باقیمانده همسان سازی حقوق و پرداخت معوقه‌ ی آن از سال ۹۹ تاکنون، از دیگر مطالبات بازنشستگان معترض به شمار میرود.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۹ نوامبر ۲۰۲۳