دستکم بیست و هفت تجمع اعتراضی برگزار شد

روز دوشنبه بیست و دوم آبان، شماری از کارگران شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران واقع در اهواز در محوطه و مقابل ساختمان مدیریت این شرکت، جمعی از اعضای تعاونی مسکن ایثار کارکنان وزارت جهاد کشاورزی در مقابل ساختمان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در تهران، تعدادی از بازنشستگان کارگری در مقابل ساختمان سازمان تامین اجتماعی اهواز، جمعی از بازنشستگان مخابرات در شهرهای اهواز، مریوان، سنندج، خرم آباد، شهرکرد، ایلام، بیجار، رشت، بندرعباس، همدان، کرمانشاه، تهران، زاهدان، اصفهان، شیراز، تبریز، اردبیل، اراک و ارومیه، تعدادی از معلمان خرید آموزشی در شهرهای رفسنجان و اصفهان و گروهی از کارکنان رسمی وزارت نفت شاغل در شرکت بهره‌ برداری نفت‌ و گاز آغاجاری با برگزاری تجمعات اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. بعلاوه روز گذشته، شماری از بانشستگان صنایع فولاد در مقابل ساختمان صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد کرمان و جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی اراک در مقابل ساختمان سازمان تامین اجتماعی در این شهر دست به تجمع زدند.

اجرای طرح طبقه بندی مشاغل مانند دیگر شر‌کت‌ های فولادی و تولیدی و رعایت در پرداخت عدالت‌ ها از مهم‌ترین خواسته‌ های این کارگران است.

تبدیل وضعیت کارکنان طبق قانون، توجه به معیشت آنها و پایبندی مدیران به وعده‌ های خود از دیگر خواسته‌ های کارگران است.

تجمع اعتراضی اعضای تعاونی مسکن ایثار کارکنان وزارت جهاد کشاورزی در تهران
به گزارش ایلنا، امروز دوشنبه بیست و دوم آبان ۱۴۰۲، جمعی از اعضای تعاونی مسکن ایثار کارکنان وزارت جهاد کشاورزی در مقابل ساختمان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در تهران دست به تجمع اعتراضی زدند.

یکی از تجمع کنندگان در خصوص علت برگزاری این تجمع بیان کرد: در سال ۱۳۹۷، با محرز شدن تخلفات اعضای هیات مدیره سابق تعاونی مسکن ایثار کارکنان جهاد کشاورزی با دستور قضایی، حکم تعلیق این اعضا گرفته شد تا اینکه مجمع عمومی جدیدی با هماهنگی خانم پروانه رضایی (مدیرکل اداره کل تعاون استان تهران) برگزار شد و اعضای هیات مدیره جدید به صورت قانونی انتخاب شدند.

وی در ادامه افزود: ماجرا از آنجا آغاز می‌شود که بعد از گذشت چند روز از انتصاب اعضای هیات مدیره فعلی، اعضای سابق مرتبا با نفوذ در بدنه وزارت کارسعی در ابطال مجمع عمومی داشتند که موفق نشدند وهم اکنون که به اتمام دوره ۳ساله هیات مدیریت نزدیک می‌شویم دوباره سعی دارند با حمایت برخی در وزارت کار به عنوان هیات مدیره جدید برگزیده شوند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان مخابرات در شهرهای مختلف
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران، امروز دوشنبه بیست و دوم آبان ۱۴۰۲، شماری از بازنشستگان مخابرات در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات خود دست به تجمع زدند.

این تجمعات در مقابل ساختمان های شرکت مخابرات در اهواز، مریوان، سنندج، خرم آباد، شهرکرد، ایلام، بیجار، رشت، بندرعباس، همدان، کرمانشاه، تهران، زاهدان، اصفهان، شیراز، تبریز، اردبیل، اراک و ارومیه، برگزار شد.

معترضان خواستار رسیدگی به مطالبات خود از جمله اجرای کامل آئین‌ نامه پرسنلی و استخدامی سال ۸۹ و رفع مشکلات بیمه درمانی، شدند.

تجمع اعتراضی معلمان خرید آموزشی در شهرهای مختلف
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه بیست و دوم آبان ۱۴۰۲، جمعی از معلمان خرید آموزشی در شهرهای رفسنجان و اصفهان در اعتراض به مشکلات معیشتی و عدم رسیدگی به مطالبات خود در محل کار خود و مقابل فرمانداری رفسنجان دست به تجمع زدند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان کارگری در اهواز
به گزارش ایلنا، امروز شماری از بازنشستگان کارگری در مقابل ساختمان سازمان تامین اجتماعی اهواز تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این بازنشستگان خواستار ترمیم مستمری‌ ها براساس خط فقر و سبد معیشت حداقلی شدند و افزودند: برخورداری از درمان صد درصد رایگان و خدمات رفاهی مکفی حق کارگران بازنشسته‌ کشور است.

تجمع اعتراضی بازنشستگان فولاد در کرمان
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، روز گذشته، شماری از بانشستگان صنایع فولاد، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل ساختمان صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد کرمان دست به تجمع زدند.

تداوم اعتراضات کارکنان رسمی شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز آغاجاری
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه بیست و دوم آبان ۱۴۰۱، جمعی از کارکنان رسمی وزارت نفت شاغل در شرکت بهره‌ برداری نفت‌ و گاز آغاجاری در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان دست به تجمع زدند.

مطالبات این معترضان حذف کامل سقف‌ حقوق حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی، عودت کسورات مازاد مالیات، اجرای کامل ماده ۱۰ و پرداخت بک‌پی ناشی از تأخیر در اجرای آن؛ عدم دست‌ درازی به صندوق بازنشستگی کارکنان نفت عنوان شده است.

تجمع اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی در اراک
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از شورای بازنشستگان ایران، روز گذشته، جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی اراک در مقابل ساختمان سازمان تامین اجتماعی در این شهر تجمع برگزار کردند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۱۴ نوامبر ۲۰۲۳