انتشار شواهد سوءاستفاده حماس از مراکز غیرنظامی؛یک بیمارستان مرکز استقرار «تروریست‌ها» و نگهداری گروگان‌ها؛ کشف تونل زیر مسجد

نیروهای دفاعی اسرائیل می‌گویند نیروهای پیاده نظام فعال در نوار غزه یک چاه تونل حماس را در داخل مسجد پیدا کردند.
ارتش اسرائیل می‌گوید که در طول شب گذشته، سربازان جت‌های جنگنده و هلیکوپترهای جنگی را برای حمله به جوخه‌های موشک‌های ضد تانک که به سمت نیروهای اسرائیلی شلیک می‌کردند، هدایت کردند.
به گفته ارتش اسرائیل نیروی هوایی این ارتش حدود ۲۰۰ هدف از جمله سایت‌های تولید سلاح، مواضع پرتاب موشک‌های ضد تانک و مراکز فرماندهی حماس را در روز گذشته هدف قرار داده است.
نیروی دریایی اسرائیل همچنین حملاتی را انجام داده و به اردوگاه نیروهای دریایی حماس در ساحل که به گفته ارتش اسرائیل از آن برای آموزش و به عنوان انبار سلاح استفاده می‌شد حمله کرده است.

نیروهای اسرائیلی صبح امروز [سه‌شنبه] نیز به عملیات خود در اردوگاه آوارگان «طولکرم» کرانه باختری ادامه دادند.
ارتش اسرائیل می‌گوید که در طول شب، سربازان اسرائیلی در عملیات خود ضمن کشف «مواد منفجره مخفی»، فلسطینیان تحت تعقیب را بازجویی و بازداشت کردند و با شبه‌نظامیانی که «عوامل تروریستی محلی» نامیدند درگیر شدند.
ارتش اسرائیل می‌گوید که یک حمله پهپادی نیز علیه گروهی از فلسطینی‌های مسلح که مواد منفجره را به سوی نیروهای اسرائیلی پرتاب می‌کردند، انجام داده است.
وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطینی‌ها می‌گوید در جریان این درگیری‌ها و در نتیجه حمله پهپادی دستکم ۶ نفر کشته و ۱۲ نفر زخمی شدند.
ارتش اسرائیل پیش‌تر انجام عملیاتی در همان بخش کرانه باختری را در پاسخ به خبرگزاری فرانسه تایید کرده بود.
وزیر خارجه اسرائیل : فشارهای جهانی برای توقف عملیات در غزه افزایش یافته است
الی کوهن، وزیر خارجه اسرائیل روز دوشنبه گفت که طی چند هفته آینده فشارهای بین‌المللی برای توقف یا مهار عملیات اسرائیل در غزه، افزایش خواهد یافت. همزمان اسرائیل مصمم است به عملیات رزمی تا رسیدن به اهداف خود در نابودی حماس و بازگرداندن گروگان‌ها ادامه دهد.

به گزارش تایمز اسرائیل، کوهن در یک کنفرانس خبری به خبرنگاران گفت که فشار دیپلماتیک روی اسرائیل افزایش یافته و «پنجره دیپلماتیک» برای کارزار ارتش اسرائیل در غزه احتمالا تا دو یا سه هفته دیگر می‌تواند باز بماند.

پیش‌تر وزیر خارجه اسرائیل، طی سخنانی در پارلمان اتحادیه اروپا در بروکسل گفته بود که جمهوری اسلامی رهبری حملات جاری به اسرائیل را برعهده دارد تا جلوی موج عادی‌سازی روابط کشورها با اسرائيل و صلح در منطقه را بگیرد.
کربی: اگر ایران همچنان به نیروهای آمریکایی حمله کند، آمریکا به «واکنش تهاجمی» ادامه خواهد داد
هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه‌ای با شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی، گفت که اگر ایران به حملات علیه نیروهای آمریکایی ادامه دهد، آمریکا «به واکنش تهاجمی و مناسب برای کاهش این تهدید» ادامه خواهد داد.

کربی گفت که دولت بایدن به دنبال «بازدارندگی» ایران است. او افزود: «حملات اخیر آمریکا به اهدافی در عراق و سوریه، مستقیماً به توانایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای حمایت از شبه‌نظامیان تحت حمایت خود ضربه زده است.»

فرمانده سابق سنتکام: حمله به مواضع نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی پیامی روشن بود
ژنرال بازنشسته فرانک مک‌کنزی، رئیس سابق فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام)
همچنین ببینید:
فرمانده سابق سنتکام: حمله به مواضع نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی پیامی روشن بود
ابراز نگرانی بایدن درباره سوءاستفاده حماس از بیمارستانها؛ مراکز درمانی باید محافظت شوند

انتشار شواهد سوءاستفاده حماس از مراکز غیرنظامی؛ بیمارستان «رنتیسی» مرکز استقرار «تروریست‌ها» و نگهداری گروگان‌ها بوده است
شواهد ارتش اسرائیل از «سوءاستفاده» حماس از بیمارستان کودکان
همچنین ببینید:
انتشار شواهد سوءاستفاده حماس از مراکز غیرنظامی؛ بیمارستان «رنتیسی» مرکز استقرار «تروریست‌ها» و نگهداری گروگان‌ها بوده است
ادامه تنش اطراف بیمارستان شفا؛ ارتش اسرائیل آماده کمک، فلسطینی‌ها از کشته شدن بیماران خبر می‌دهند

برگفته ای از سایت صدای امریکا بخش فارسی، ۱۴ نوامبر  ۲۰۲۳