دستکم ۲۷ تجمع اعتراضی برگزار شد/ اعتصاب کارگران پترو پالایش کنگان

روز دوشنبه بیستم آذر، شماری از بازنشستگان مخابرات در مقابل ساختمان های این شرکت در شهرهای ارومیه، تهران، اردبیل، همدان، خرم آباد، رشت، اهواز، سنندج، مریوان، کرمانشاه، کرمان، شهرکرد، زاهدان، اصفهان، اراک، بندرعباس، تبریز، زنجان، دزفول، بیجار، بروجرد و ساری، تعدادی از بیماران مبتلا به SMA به همراه خانواده هایشان در مقابل ساختمان نهاد ریاست جمهوری واقع در تهران و جمعی از شهروندان، بازاریان در بندر گناوه، گروهی از معلمان خرید آموزشی در شهرستان راسک و جمعی از کشاورزان روستای بهلول آباد واقع در شهرستان ماکو با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. روز جاری، جمعی از کارگران پترو پالایش کنگان از انجام کارهای روزانه خود امتناع کرده و دست به اعتصاب زدند. از سوی دیگر، روز گذشته، جمعی از کارگران ابنیه فنی راه آهن دورود در محدوده محل کار خود از ایستگاه بافق تا بم دست به تجمع اعتراضی زدند.

این تجمعات در مقابل ساختمان های شرکت مخابرات در شهرهای ارومیه، تهران، اردبیل، همدان، خرم آباد، رشت، اهواز، سنندج، مریوان، کرمانشاه، کرمان، شهرکرد، زاهدان، اصفهان، اراک، بندرعباس، تبریز، زنجان، دزفول، بیجار، بروجرد و ساری دست به تجمع زدند.

بازنشستگان معترض خواستار اجرای کامل آئین‌ نامه پرسنلی و استخدامی سال ۸۹ و رفع مشکلات بیمه درمانی خود هستند.

این بازنشستگان همچنین به‌عدم پرداخت رفاهیات و خوار و بار، مشکلات مربوط به بیمه تکمیلی و افزایش سهم پرداختی بیمه‌ خود معترض هستند.

تجمع و اعتصاب شهروندان و بازاریان در بندر گناوه
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه بیستم آذر ۱۴۰۲، جمعی از شهروندان و بازاریان در بندر گناوه دست به تجمع و اعتصاب زده و خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

این تجمع و اعتصاب در اعتراض به “عدم برخورداری این شهروندان از امکانات مرزنشینی، از جمله لغو گمرکی از (اجناس ته لنجی)” صورت گرفت.

تجمع اعتراضی خانواده های بیماران SMA در تهران
به گزارش کمپین پیگیری حقوق افراد دارای معلولیت، روز جاری، شماری از بیماران مبتلا به SMA به همراه خانواده هایشان در مقابل ساختمان نهاد ریاست جمهوری واقع در تهران دست به تجمع اعتراضی زدند.

“تعیین تکلیف مکتوب اثربخشی دارو، شروع مجدد داروی زیر ۱۱ سال و تکمیل تزریق داروی بیماران سه دوزی و تعیین تکلیف برای اولویت های بعدی و شروع درمان آنها” از جمله مطالبات این شهروندان محسوب میشود.

اعتصاب کارگران پترو پالایش کنگان
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز دوشنبه بیستم آذر، جمعی از کارگران پترو پالایش کنگان از انجام کارهای روزانه خود امتناع کرده و دست به اعتصاب زدند.

این اعتصاب در اعتراض به “حقوق معوقه برج هفتم” صورت گرفته است.

تجمع اعتراضی کارگران ابنیه فنی راه آهن دورود
به گزارش ایلنا، روز یکشنبه نوزدهم آذر، شماری از کارگران ابنیه فنی راه آهن دورود در محدوده محل کار خود از ایستگاه بافق تا بم دست به تجمع اعتراضی زدند.

در این گزارش به نقل از یک منبع کارگری آمده است: “حدود ۳۵۰ کارگر ابنیه فنی ناحیه دورود هستیم که مطالبات سنواتی ما از سال ۹۲ به تاخیر افتاده در عین حال درخواست کارگران تسریع در اجرای طرح طبقه‌ بندی مشاغل برای افزایش حقوق است.”

این کارگر در ادامه افزود: “طبق وعده کارفرمای شرکت پیمانکار قرار بود پانزدهم ماه جاری تمام معوقات کارگران پرداخت شود ولی متاسفانه هنوز عملی نشده است. جدا از مطالبات قدیمی، کارگران چندین سال است مطالبات عرفی و مناسبتی خود را طبق بخشنامه مدیریت راه‌آهن به کارگران این ناحیه ریلی دریافت نکرده‌اند.”

تجمع کشاورزان روستای بهلول آباد در ماکو
به گزارش هرانا، امروز دوشنبه بیستم آذرماه، جمعی از کشاورزان روستای بهلول آباد واقع در شهرستان ماکو در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات خود دست به تجمع زدند.

تجمع این کشاورزان در اعتراض به قطع چهار ساله حق ابه کشاورزی در این روستا صورت گرفته است.

این کشاورزان با درست داشتن پلاکارد های اعتراضی در مقابل مسجد جامع این روستا خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

تجمع اعتراضی معلمان خرید خدمات آموزشی در راسک
به گزارش رسانک، امروز یکشنبه بیستم آذرماه، شماری از معلمان خرید آموزشی شهرستان راسک در اعتراض یه عدم رسیدگی به مطالبات خود در مقابل فرمانداری این شهر دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر ۶۰۰ معلم خرید خدمات در مناطق تحت پوشش اداره آموزش و پرورش شهرستان راسک مشغول به تدریس هستند که از دریافت هر گونه دستمزد و پاداشی محروم مانده اند. همچنین برای این معلمان در طول سال‌ های گذشته هیچگونه بیمه ای نیز نداشته‌ اند و همچنان حقوق سال گذشته نیز به آنها پرداخت نشده است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۱۲ دسامبر ۲۰۲۳