دستکم ۷ تجمع اعتراضی برگزار شد

روز چهارشنبه ششم دی ماه، جمعی از اهالی شهرک جوپارستان کرمان در مقابل ساختمان استانداری این شهر، شماری از معلمان خرید خدمات در مقابل ساختمان استانداری یزد، گروهی از شهروندان ساکن شهرستان اردکان در یکی از خیابان های این شهر، جمعی از طلا فروشان شهر سراوان در مقابل ساختمان فرمانداری این شهر و شماری از کارکنان شرکت بهره‌ برداری نفت و گاز آغاجاری در مقابل ساختمان مدیریت این شرکت با برگزاری تجمعات اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. از سوی دیگر شماری از کارگران کارخانه گروه ملی فولاد ایران در اهواز برای پنجمین روز متوالی از انجام فعالیت های روزانه خود امتناع کردند و دست به تجمع زدند. روز گذشته، شماری از کارگران بیکارشده پروژه‌ ای تغلیظ “مس درآلو” در استان کرمان در مقابل این مجتمع دست به تجمع زدند.

معوقات مزدی چند ماهه، عدم دریافت حقوق مکلفی، مشکلات مربوط به بیمه، نداشتن قرارداد کاری مشخص از دلایل اعتراض این معلمان عنوان شده است.

تجمع شهروندان در اردکان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز چهارشنبه ششم دی ماه، شماری از شهروندان ساکن شهرستان اردکان در یکی از خیابان های این شهر دست به تجمع و راهپیمایی زدند.

براساس این گزارش، تجمع این شهروندان در اعتراض به آلودگی هوای این شهر صورت گرفته است.

تجمع و اعتصاب کارگران کارخانه گروه ملی فولاد ایران
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز چهارشنبه ششم دی ماه، شماری از کارگران کارخانه گروه ملی فولاد ایران در اهواز برای پنجمین روز متوالی از انجام فعالیت های روزانه خود امتناع کردند و در محوطه این کارخانه دست به تجمع و اعتصاب زدند.

“رفع محدودیت ورود به شرکت کارگران تعلیق شده و بازگشت به کار همکاران اخراج شده قبلی، همسان سازی دستمزدها برابر با کارگران شرکتهای فولادی همجوار، اجرای کامل و فوری طبقه‌ بندی مشاغل، برکناری مدیرعامل فعلی و خلع مالکیت از بانک ملی و مشارکت کارگران در امر مدیریت شرکتی” از جمله مطالبات این کارگران به شمار می آید.

تجمع طلا فروشان در سراوان
به گزارش حال وش، امروز چهارشنبه ششم دی ماه، طلا فروشان سراوان در اعتراض به نا امن بودن شهر و سرقت های صورت گرفته در این شهر، دست به اعتصاب زدند و در مقابل ساختمان فرمانداری این شهر تجمع کردند.

تجمع شهروندان در کرمان
به گزارش ایلنا، امروز چهارشنبه ششم دی ماه، جمعی از اهالی شهرک جوپارستان کرمان در اعتراض به عدم تامین آب آشامیدنی در مقابل ساختمان استانداری این شهر تجمع کردند.

براساس این گزارش، این شهروندان از استاندار می‌خواهند که به عنوان رئیس کارگروه، دستورات لازم برای حل مشکلات اهالی این شهرک را به شرکت آب منطقه‌ ای استان و شرکت آب و فاضلاب استان، جهت تامین و توزیع آب شرب صادر کند.

تجمع کارکنان شرکت بهره‌ برداری نفت و گاز آغاجاری
به گزارش شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت، امروز جمعی از کارکنان شرکت بهره‌ برداری نفت و گاز آغاجاری در مقابل ساختمان مدیریت این شرکت دست به تجمع زدند.

“حذف کامل سقف‌ حقوق، حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی، برکناری مدیران نالایق، عودت کسورات مازاد مالیات، اجرای کامل ماده۱۰ و پرداخت بک-پی، عدم ادغام و دست‌ درازی به صندوق بازنشستگی کارکنان”‌ از جمله مطالبات این کارکنان به شمار می آید.

تجمع کارگران بیکارشده مجتمع “مس درآلو” در کرمان
به گزارش ایلنا، روز گذشته شماری از کارگران بیکارشده پروژه‌ ای تغلیظ مس درآلو در استان کرمان با خودروهای خود در مسیر منتهی به ورودی مجتمع تجمع کردند.

در این گزارش آمده است؛ این کارگران که بیشتر آن‌ ها بومی منطقه هستند، می‌گویند شنبه هفته جاری (دوم دی ماه) در حالی پیمانکار با ۲۸۰ نفر از کارگران با سوابق حداقل ده ساله تصویه حساب کرده که بیشتر این کارگران در آزمون استخدامی برای جذب در این مجموعه قبول نشده‌ اند.

این کارگران معتقد هستند که پس از سال‌ ها تلاش در این پروژه، حق آن‌ هاست که پس از بهره‌ برداری پروژه‌ ای تغلیظ مس درآلو به کار گرفته شوند.

این کارگران پیمانکاری می‌ گویند: اگر قرار باشد با اتمام پروژه بیکار شویم در حالی‌ که کارفرمای مادر هیچ تعهدی نسبت به ما احساس نمی‌ کند، از کدام مرجع و نهاد باید حقوق‌ خود را پیگیری کنیم؟

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲۸ دسامبر ۲۰۲۳