محرومیت شکیلا منفرد، زندانی سیاسی، از تماس تلفنی با خانواده

شکیلا منفرد، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین از دسترسی به تلفن زندان و تماس با خانواده محروم شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این فعال مدنی به هرانا گفت: “خانم منفرد از امروز چهارشنبه ششم دی‌ماه، از دسترسی به تلفن زندان و تماس با خانواده‌اش محروم شده است.”

این منبع همچنین افزود: “صبح امروز در هنگام بازدید قاضی ایمان افشاری از بند زنان زندان اوین، زندانیان به نشانه اعتراض شروع به سر دادن شعارهایی علیه قاضی کردند. در پی این اعتراضات، بادیگاردهای قاضی افشاری به زندانیان حمله کرده و شروع به ضرب و شتم آنها کردند. قاضی افشاری در پاسخ به این اعتراضات اعلام کرد که شکیلا منفرد و چند زندانی دیگر باید ظرف یک هفته به استان سیستان و بلوچستان تبعید شوند تا به عنوان درسی عبرت آموز برای دیگران باشد.”

شکیلا منفرد در تاریخ ۱۰ شهریورماه ۱۳۹۹، هنگام خروج از منزل توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و پس از اتمام مراحل بازجویی در یکی از بازداشتگاه‌های سازمان اطلاعات سپاه به زندان اوین منتقل شد. وی نهایتا در تاریخ ۲۴ شهریورماه با تودیع وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی از این زندان آزاد شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات شکیلا منفرد به همراه دو تن دیگر از بابت پرونده ای مشترک در تاریخ ۱ بهمن‌ماه ۹۹ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. خانم منفرد پس از اتمام جلسه دادگاه توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و به زندان منتقل شد.

وی نهایتا توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهامات “فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به مقدسات اسلام” به شش سال حبس تعزیری و چهار ماه کار اجباری در جهاد کشاورزی محکوم شد. نهایتا شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران خانم منفرد را به چهار سال و دو ماه حبس قطعی محکوم کرد.

در دیماه سال ۱۴۰۰، خانم منفرد از بابت پرونده ای که در دوران حبس برای وی گشوده شد، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران محاکمه و نهایتا در خردادماه ۱۴۰۱، با حکم شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران از بابت اتهام “عضویت در گروهای مخالف نظام” به دو سال و هشت ماه حبس تعزیری و از بابت اتهام “نشر اکاذیب” به پرداخت ۱۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد.

شکیلا منفرد در تاریخ یکم مردادماه، جهت انجام عمل جراحی سنگ کیسه صفرا، با تودیع وثیقه به مرخصی درمانی اعزام شد. وی نهایتا در تاریخ بیست و یکم مردادماه، پس از عدم تمدید مرخصی درمانی به زندان اوین بازگشت.

لازم به ذکر است، خانم منفرد در اوایل شهریورماه، از بابت پرونده جدیدی که در دوران حبس علیه وی گشوده شده، در شعبه دو بازپرسی دادسرای اوین به ریاست امیرحسین تاریان از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام مورد تفهیم اتهام قرار گرفت.

شکیلا منفرد، متولد ۱۳۷۲ و شهروند ساکن تهران است.

برگفته ای از سایت ایران امروز، ۲۸ دسامبر ۲۰۲۳