شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان: حاکمان را مکلف به پاسخگویی شفاف و مشخص در برابر فجایع کنیم

واکنش ها و موضع گیری های تشکل های مدنی، صنفی و فرهنگی کشور در برابر موضع گیری های رسمی حکومت قرار دارد که ضمن شانه خالی کردن از هر گونه مسئولیتی در چنین حادثه ی دردناکی آن را صرفا به عهده ی دشمنان واقعی و موهوم خود می اندازند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران جانباختن و مجروح شدن صدها تن در کرمان را شوک بزرگی بر جامعه دردمند ایرانی خوانده است.

این شورا به نیابت از همه تشکل‌های صنفی و فعالین صنفی این رنج بی پایانی را که بر مردم تحمیل شده‌است به خانواده‌های داغدار و مردم ایران تسلیت گفته است.

این شورا در بیانیه ی تسلیت خود نوشته است: شورای هماهنگی چنین فجایعی را بازتولید نفرت پراکنی، خشونت سیستماتیک و سرکوب گسترده ‌ای می‌داند که سالهاست توسط حاکمیتی تمامیت خواه بر این مردم تحمیل شده‌ است و ضمن انزجار از خشونتی که دامنگیر این کشور شده‌است؛ از مردم می‌خواهد که حاکمان را مکلف به پاسخگویی شفاف و مشخص در برابر فجایعی کنند که به انحای مختلف زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

کانون صنفی معلمان ایران (تهران) در بیانیه ی خود ضمن عرض تسلیت به عموم ملت ایران و به ویژه خانواده قربانیان حمله تروریستی دیروز در کرمان که به قربانی و مجروح شدن صدها تن از هموطنان منجر شد و ابراز همدردی با آنان، این حمله وحشیانه را به شدت محکوم کرده است.

این کانون نوشته است: ما ضمن محکوم نمودن همه اشکال خشونت اعلام می‌نماییم تمرکز نهادهای امنیتی و انتظامی بر سرکوب منتقدان و معترضان مدنی، فرصت را در اختیار ارتجاعی‌ترین و خشن‌ترین نیروهای داخلی و خارجی گذارده تا انتقام ماجراجویی‌های منطقه‌ای حکومت را این‌چنین از مردم بیگناه بگیرند.

و ما رؤیایی بیشتر از یک زندگی
که شبیه زندگی باشد نداشتیم

کانون صنفی معلمان ایران ( تهران )

برگفته ای از سایت اخبار روز، ۵ ژانویه ۲۰۲۴