آمریکا بار دیگر مواضع حوثی‌ها را هدف قرار داد

به گزارش اسو‌شیتد پرس، نیروهای آمریکایی بامداد شنبه بار دیگر مواضع شبه‌نظامیان حوثی را در یمن هدف قرار دادند.

شبکه تلویزیونی المسیره، وابسته به حوثی‌ها ابتدا به نقل از خبرنگارانش در صنعا، پایتخت یمن از حملات هوایی نیروهای آمریکایی و بریتانیایی به این شهر خبر داد. اما چندی بعد سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام آمریکایی گفت که این حملات تنها به دست نیروهای ایالات متحده انجام شده است.

ویدیو‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از جانب ساکنان صنعا، تصاویری از چندین انفجار را با صدایی مهیب به نمایش می‌گذارند.

سی‌ان‌ان به نقل از دو مقام آمریکایی گزارش داد که ابعاد حملات بامداد شنبه بسیار کوچک‌تر از حملات شب گذشته ایالات متحده و متحدانش به مواضع ‌شبه‌نظامیان حوثی در یمن بوده و نیروهای آمریکایی بر خلاف حمله پیشین تنها تاسیسات رادار حوثی‌ها را هدف قرار داده‌اند.

به گزارش العربیه، نیروهای آمریکایی در این حملات پایگاه الدیلمی شبه‌نظامیان حوثی را در نزدیکی فرودگاه صنعا هدف قرار داده‌اند.

همچنین یک مقام آمریکایی در گفتگو با العربیه حمله بامداد شنبه ارتش این کشور را به سایت‌های راداری حوثی‌ها در یمن تایید کرد.

جو بایدن، رئیس جمهوری ایالت متحده پیشتر در روز جمعه و پس از سری نخست حملات آمریکا و متحدانش به مواضع حوثی‌ها در یمن، این شبه‌نظامیان را «ترویست» خواند و گفت: « اگر حوثی‌ها به رفتار شنیع خود ادامه دهند، واشنگتن حتما به آن‌ها پاسخی درخور خواهد داد.»

خبرگزاری فرانسه روز جمعه به نقل از  داگلاس سیمز، رئيس ستاد مشترک ارتش آمریکا، گزارش داد که حوثی‌ها به تلافی حمله شبانه آمریکا به این شبه‌نظامیان در یمن، یک موشک بالستیک ضد کشتی شلیک کردند. این مقام آمریکایی تصریح کرد که این موشک به هیچ کشتی اصابت نکرده است.

به گزارش سی‌ان‌ان، آمریکا و نیروهای ائتلاف به رهبری آن پنجشنبه شب طی عملیاتی با به کارگیری بیش از ۱۵۰ مهمات هدایت‌شونده دقیق، به ۶۰ هدف در ۲۸ مقر شبه نظامیان حوثی در سراسر یمن حمله کردند.

برگرفته ای از سایت ایندیپندنت فارسی، ۱۳ ژانویه ۲۰۲۴