دستکم پنج تجمع اعتراضی برگزار شد

در روزهای جمعه و شنبه، شماری از کارگران پیمانکاری مجتمع‌ های گاز پارس جنوبی در محل کار خود، جمعی از داروسازان در مقابل ساختمان شورای اسلامی در تهران، گروهی از کشاورزان گوجه کار در مقابل ساختمان فرمانداری شهرستان پارسیان، جمعی از کارکنان استخدامی سال ۹۳ به بعد در مقابل بلوک یک ساختمان ستاد مناطق نفت‌ خیز جنوب و جمعی از کارکنان شرکت نفت فلات قاره ایران شاغل در منطقه عملیاتی لاوان در محل کار خود با برگزاری تجمعات اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

“بازنگری طرح طبقه‌ بندی مشاغل، تغییر سیستم اقماری نیروهای اداری پشتیبانی به دو-دو یا همان ۱۴ روز کار و ۱۴ روز استراحت و ساماندهی وضعیت رانندگان” از جمله مهم‌ترین مطالبات این کارگران است.

تجمع داروسازان در تهران
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه بیست و سوم دی ماه، شماری از داروسازان در مقابل ساختمان شورای اسلامی در تهران دست به تجمع زدند.

این تجمع در اعتراض به طرح پلتفرم‌های اینترنتی دارو صورت گرفت.

تجمع اعتراضی کشاورزان در شهرستان پارسیان
به گزارش هرانا، امروز شنبه بیست و سوم دی ۱۴۰۲، شماری از کشاورزان گوجه کار در مقابل ساختمان فرماندازی شهرستان پارسیان دست به تجمع زدند.

تجمع این کشاورزان در اعتراض به تعرفه های جدید خرید گوجه فرنگی صورت گرفته است.

تجمع اعتراضی کارکنان استخدامی مناطق نفت‌ خیز جنوب
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه بیست و سوم دی ۱۴۰۲، شماری از کارکنان استخدامی سال ۹۳ به بعد در مقابل بلوک یک ساختمان ستاد مناطق نفت‌ خیز جنوب در اهواز تجمع برگزار کردند.

این تجمع در اعتراض به “تصمیم معاونت منابع انسانی نفت برای حذف یا کاهش ریالی یک گرید برای بعضی از کارکنان استخدامی سال ۱۳۹۳ به بعد” صورت گرفت.

تجمع کارکنان شرکت نفت فلات قاره ایران
به گزارش شورای سازمان ماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت، روز جمعه بیست و دوم دی ماه، جمعی از کارکنان شرکت نفت فلات قاره ایران شاغل در منطقه عملیاتی لاوان، در محل کار خود دست به تجمع زدند.

“برکناری مسئولین نالایق، حذف سقف‌حقوق، اصلاح کف‌حقوق، حذف محدودیت پرداخت حق‌سنوات بازنشستگی، اجرای کامل ماده ۱۰، عدم دست‌درازی به صندوق بازنشستگی نفت و عودت کسورات مازاد مالیات”‌ از جمله مطالبات این کارگران محسوب میشود.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۱۴ ژانویه ۲۰۲۴