دستکم هشت تجمع اعتراضی برگزار شد

چهارشنبه بیست و هفتم دی ماه، جمعی از شهروندان ساکن همدان در مقابل ساختمان دادگستری این شهر، گروهی از کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری در مقابل ساختمان مدیریت این شرکت، شماری از معلمان خرید خدمت استان های مختلف در مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش در تهران، گروهی از کارگران متقاضی مسکن ملی در مقابل ساختمان سازمان مسکن و شهرسازی زنجان و جمعی از نانوایان در مقابل ساختمان فرمانداری تهران، با برگزاری تجمعات اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. همچنین روز سه شنبه بیست و سوم دی ماه، گروهی از شهروندان شهرستان اراک در خیابان های این شهر و جمعی از مالباختگان شرکت فرادادکار آمیتیس در تهران، تجمع کردند.

این شهروندان با سردادن شعارهای اعتراضی، خواستار محاکمه محمدعلی سلامت، متهم پرونده تجاوز به عنف شدند.

لازم به ذکر است، دادستان عمومی و انقلاب همدان از بازداشت این فرد توسط ماموران حفاظت اطلاعات دادگستری کل استان همدان و با همکاری وزارت اطلاعات، در تهران خبر داد.

تجمع اعتراضی شهروندان در اراک
به گزارش خبرگزاری هرانا، روز سه شنبه بیست و ششم دی ماه، جمعی از شهروندان ساکن اراک، در اعتراض به استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه شازند، در خیابانهای این شهرستان دست به تجمع و راهپیمایی زدند.

مالباختگان شرکت فرادادکار آمیتیس
به گزارش خبرگزاری هرانا، روز سه شنبه بیست و ششم دی ماه، جمعی از مالباختگان شرکت فرادادکار آمیتیس، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل ساختمان دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۱ جرائم رسانه و رایانه در تهران، دست به تجمع زدند.

مالباختگان این شرکت که شمار آنها به ده هزار تن می‌رسد، با برگزاری تجمعات مختلف مقابل مراکز قضایی در تهران، خواستار بازداشت اکبر داداشی‌، مدیرعامل این شرکت تحت عنوان سرمایه‌گذاری بر روی ارز دیجیتال و معامله در این زمینه، اقدام به کلاهبرداری از این افراد کرده‌ بود، شدند.

تجمع اعتراضی کارکنان شرکت بهره‌ برداری نفت و گاز آغاجاری
به گزارش خبرگزاری هرانا، امروز چهارشنبه بیست و هفتم دی ۱۴۰۲، گروهی از کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری، با تجمع در مقابل ساختمان مدیریت این شرکت، خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

“حذف کامل سقف‌ حقوق، حذف محدودیت حق‌ سنوات بازنشستگی، عودت کسورات مازاد مالیات، اجرای کامل ماده ۱۰ و پرداخت بک‌پی و عدم دست‌ درازی به صندوق بازنشستگی کارکنان نفت” از جمله مطالبات این کارگران محسوب میشود.

تجمع اعتراضی نانوایان در تهران
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران، امروز چهارشنبه بیست و هفتم دی ماه، جمعی از نانوایان در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل ساختمان فرمانداری تهران تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، تجمع این نانوایان در اعتراض به کاهش سهمیه آرد برای واحدهای صنفی آنها صورت گرفته است.

تجمع اعتراضی معلمان خرید خدمات در تهران
به گزارش ایلنا، امروز چهارشنبه بیست و هفتم دی ۱۴۰۲، گروهی از معلمان خرید خدمات استان های مختلف در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش در تهران، تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، این معلمان خواستار تبدیل وضعیت و عقد قراردادهای کاری معین هستند. آنها از سال‌ها وعده‌ی تبدیل وضعیت از سوی مسئولین گلایه دارند و می‌گویند که تاکنون هیچ اتفاق مثبتی در این زمینه رخ نداده است.

طبق گفته‌های این معلمان، سازمان امور استخدامی کشور با تبدیل وضعیت آن‌ها مخالفت می‌کند. یکی از معلمان حاضر در تجمع اظهار داشت که آن‌ها سال‌ها با حقوق ناکافی در استان‌های مختلف تلاش کرده‌اند، با این امید که روزی وضعیت شغلی‌شان بهبود یابد. وی افزود که عدم تبدیل وضعیت آن‌ها به حالت رسمی و عقد قراردادهای معین، از نظر او و همکارانش ناعادلانه است.

تجمع کارگران متقاضی مسکن ملی در زنجان
به گزارش ایلنا، امروز چهارشنبه بیست و هفتم دی ماه، گروهی از کارگران متقاضی مسکن ملی در مقابل ساختمان سازمان مسکن و شهرسازی زنجان، دست به تجمع اعتراضی زدند.

کارگران این استان با بیان اینکه اکثریت متقاضیان این طرح از کارگران شاغل در واحدهای صنعتی زنجان هستند، نگرانی خود را از تأخیر دو ساله دولت در تحویل آپارتمان‌ها اعلام کردند. به گفته یکی از این کارگران، علاوه بر تأخیر در تحویل، هزینه‌ها و اقساط مسکن به شدت افزایش یافته است.

یکی از این کارگران با اشاره به افزایش قیمت واحدها از ۲۰۰ میلیون به مبلغ بالاتر و تغییر شرایط اقساط از ۴۰ میلیون تومانی به ۵۰ میلیون تومانی در ۱۲ دوره، بیان داشت که این شرایط برای کارگران با درآمدهای محدود، تحمل‌ناپذیر است. وی همچنین از سود ۲۳ درصدی وام ۵۵۰ میلیون تومانی و اقساط ۹ میلیون تومانی آن ابراز نگرانی کرد.

تجمع کارگران کارخانه آجر جیل در کارون
به گزارش ایلنا، گروهی از کارگران کارخانه آجر جیل در اعتراض به بلاتکلیفی و بیکاری خود، در مقابل ساختمان این کارخانه در شهرستان کارون دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، کارخانه آجر جیل که در محله ابودبس شهرستان کارون استان خوزستان واقع است، به دلیل مشکلات مالی از سال ۹۸ بارها تولیدات خود را متوقف کرده است.

یکی از کارگران این کارخانه اظهار داشت: “دادگاه حدود دو سال پیش به دلیل شکایت طلبکاران مالی، حکم به ورشکستگی کارخانه و توقف فعالیت آن داد. از آن زمان، حدود ۱۵۰ کارگر در انتظار فروش کارخانه و تعیین تکلیف وضعیت خود هستند.”

وی در ادامه افزود: “کارگران امیدوارند نهاد قضاییه به مشکلات آن‌ها رسیدگی کند و این واحد قدیمی و باسابقه را نجات دهد. بلاتکلیفی طولانی‌مدت، زندگی این افراد را تحت تأثیر قرار داده است.”

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۱۸ ژانویه ۲۰۲۴