اعتصاب سراسری در سمیرم؛ فاضل و مهران بهرامیان همچنان در انفرادی هستند

براساس اطلاعات رسیده به «ایران‌وایر»، کاسبان و اصناف سمیرم در اعتراض به انتقال دو تن از معترضان بازداشت شده این شهر در جریان اعتراضات سراسری سال گذشته به سلول انفرادی، دست به اعتصاب زده‌اند.

«فاضل و مهران بهرامیان» دو معترض محکوم به اعدام اهل سمیرم، از روز دوشنبه ۹بهمن‌۱۴۰۲ به سلول انفرادی زندان دستگرد اصفهان منتقل شده‌اند.

به گفته یک منبع آگاه، این دو زندانی از چهار روز قبل با خانواده‌های خود هیچ تماسی نداشته و خانواده‌ها در بی‌خبری و نگرانی از آخرین وضعیت عزیزانشان به سر می‌برند.

۹بهمن‌۱۴۰۲، «ایران‌وایر» مطلع شد که فاضل و مهران بهرامیان که به‌اتهام «محاربه و اقدام علیه امنیت ملی» به اعدام محکوم شده‌اند، به سلول انفرادی زندان دستگرد اصفهان منتقل شده‌اند.

منبع آگاهی که با ایران‌وایر گفت‌وگو کرده بود، از تهدید خانواده این زندانیان در خصوص عدم اطلاع رسانی در مورد وضعیت آن‌ها در زندان گفت: «به این زندانیان اجازه تماس و ملاقات با خانواده‌ها را نمی‌دهند. به خانواده‌هایشان هم گفته‌اند هیچ حرف و اعتراضی در خصوص حکم صادره حق ندارید بزنید و اخبار مرتبط با این زندانیان هم نباید رسانه‌ای شود.»

روز چهارشنبه۱۱بهمن‌ اما شهروندان سمیرم در اعتراض به صدور حکم اعدام برای این دو زندانی و انتقال آن‌ها به سلول انفرادی در زندان مرکزی اصفهان، دست به اعتصاب زده و مغازه‌های خود را باز نکردند.

فاضل بهرامیان متولد ۱۳۶۸، متاهل دارای یک پسر دو ساله و مکانیک است. او پیش از بازداشت در یک تعمیرگاه ماشین سواری داشت که در آن مشغول بود. مراد بهرامیان، برادر «فاضل»، یکی از جانباختگان اعتراضات سراسری سال ۱۴۰۱ در سمیرم است که در اعتراضات خیابانی این شهر با شلیک مستقیم گلوله نیروهای امنیتی جان باخت.

مهران بهرامیان، متولد ۱۳۷۲ مجرد و سرپرست خانواده است.

براساس اطلاع ایران‌وایر، روز ۵بهمن‌، دادگاه تجدیدنظر انقلاب شهرستان سمیرم حکم اعدام مهران بهرامیان و فاضل بهرامیان را تایید کرده است.

در این دادگاه همچنین برای «یونس بهرامیان» و «داریوش ساعدی»، دیگر متهمان این پرونده حکم شانزده سال زندان صادر شده را تایید کرده است.

فرد آگاهی که با ایران‌وایر گفت‌وگو کرده است می‌گوید «بهاره شیری»، مادر دادخواه «علی عباسی»، از جان‌باختگان اعتراضات در این شهر نیز، به شش سال زندان محکوم شده است.

علی عباسی، مراد بهرامیان، «مسلم هوشنگی» و «میلاد آصفی»، سه شهروند اهل سمیرم در جریان اعتراضات سراسری شامگاه ۲۵آبان۱۴۰۱ در این شهر هستند.

در جریان برگزاری مراسم چهلم این جان‌باختگان در تاریخ ۱۰دی‌ سال گذشته، ماموران امنیتی به منزل فاضل بهرامیان، برادر مراد بهرامیان یورش برده و در روندی پرخشونت، او را بازداشت کردند.

مهران بهرامیان نیز مدتی بعد بازداشت شد و ده روز بعد از بازداشت توسط نیروهای امنیتی، به سلول‌های انفرادی بازداشتگاه اداره اطلاعات سپاه اصفهان واقع در دولت‌آباد این شهر و پس از طی مراحل بازجویی که گفته می‌شود با آزار و شکنجه بسیار همراه بوده است، به سلول های الف ط در زندان دستگرد اصفهان منتقل شدند.

منابع آگاه خبر داده‌اند که دنده‌های مهران بهرامیان بر اثر ضرب‌وشتم در جریان بازجویی‌ها شکسته و پرده گوشش پاره شده است.

فاضل بهرامیان نیز در بازجویی و براثر شکنجه از ناحیه سر و صورت آسیب دید.

فاضل و مهران بهرامیان، یونس بهرامیان و داریوش صاعدی، در ارتباط با کشته‌شدن «محسن رضایی»، نیروی شبه‌نظامی بسیجی که می‌گویند در درگیری‌های سمیرم کشته شده، تحت فشار و شکنجه برای اعتراف اجباری قرار داشته‌اند.

جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان اصفهان، این نیروی شبه‌نظامی بسیجی را، یکی از «شهدای حافظ امنیت» نامیده است. یکی از ۶۱ تن نیروی وابسته به حکومت که در جریان سرکوب اعتراضات کشته شده‌اند، اما در مورد شیوه کشته‌شدنشان، اطلاعات دقیقی وجود ندارد.

برگرفته از سایت ایران وایر، ۱ فوریه ۲۰۲۴