با حکم دادگاه انقلاب؛ مرضیه فارسی و فروغ تقی پور هر یک به ۱۵ سال حبس محکوم شدند

مرضیه فارسی و فروغ تقی پور، دو متهم سیاسی محبوس در زندان اوین، توسط شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به صورت غیابی هر کدام به پانزده سال حبس محکوم شدند.

خانم فارسی و خانم تقی پور که پیشتر از بابت اتهاماتی از جمله بغی مورد تفهیم اتهام قرار گرفته بودند، در یک پرونده مشترک، به ظن عضویت در گروه های مخالف نظام هر کدام به پانزده سال حبس محکوم شدند.
مصادیق اتهامی مورد استناد قاضی برای صدور این احکام مشخص نیست، اما ایمان افشاری قاضی شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران، سابقه متعددی در صدور احکام ناعادلانه برای فعالان سیاسی دارد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده یکی از این متهمان سیاسی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “حکم مذکور روز چهارشنبه بیست و پنجم بهمن ماه، توسط وکیل مدافعشان در زندان به آنها اعلام شده است.”
چندی پیش جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات خانمها فارسی و تقی پور، بدون حضور آنها در شعبه مذکور برگزار شده بود.

لازم به ذکر است، پیشتر یک منبع مطلع به هرانا گفته بود: “آنها دادگاه را به رسمیت نشناخته و از حضور در این جلسه امتناع کردند.”

مرضیه فارسی و فروغ تقی پور در تاریخ هجدهم آذرماه سال جاری، در دادسرای اوین به ظن همکاری با یکی از گروه های مخالف نظام از بابت اتهام “بغی” مورد تفهیم اتهام قرار گرفتند.

در تاریخ سی ام مردادماه سال جاری، خانم فارسی و خانم تقی پور توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شدند. این شهروندان چندی بعد طی یک تماس تلفنی با خانواده خود از انتقالشان به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین خبر دادند. در نهایت چندی بعد به بند زنان این زندان منتقل شدند.

پیشتر یک منبع مطلع به هرانا گفته بود: “خانم فارسی از بیماری سرطان رنج میبرد و از شرایط جسمانی مناسبی برخوردار نیست.”

فروغ تقی پور و مرضیه فارسی، دو زندانی سیاسی سابق ساکن در تهران، پیش از این نیز از بابت فعالیت های خود سابقه بازداشت و تحمل حبس را داشته اند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۱۷ فوریه ۲۰۲۴