برگزاری تجمعات اعتراضی

یکشنبه بیست و نهم بهمن ماه، شماری از نیروهای ارکان ثالث شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در محوطه کار خود، گروهی از کارگران خدماتی شهرداری ایلام در مقابل ساختمان استانداری، جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای شوش، کرمانشاه و اهواز و همچنین گروهی از بازنشستگان صنایع فولاد در مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی فولاد در اهواز، با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

بر اساس گزارشاتی که به دست هرانا رسیده است، معترضان حوالی ساعت ۹ صبح امروز یکشنبه بیست و نهم بهمن ماه، با برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل اداره مرکزی این شرکت واقع در محدوده محل کار خود، خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

تجمع اعتراضی کارگران خدماتی شهرداری ایلام
به گزارش ایلنا، امروز یکشنبه بیست و نهم بهمن ۱۴۰۲، گروهی از کارگران خدماتی شهرداری ایلام با تجمع مقابل ساختمان استانداری این شهر، از مسئولان خواستار رفع مشکلات و پرداخت حقوق خود شدند.

یکی از کارگران در این زمینه اظهار کرد: تقریباً ۴ ماه است که مطالبات مزدی کارگران پرداخت نشده و بدهی‌های کارگران شهرداری ایلام روز به روز افزایش می‌یابد. در عین حال، هنوز راه‌حل مناسبی از سوی مسئولان شهری برای پرداخت مزایای پایان سال مشاهده نمی‌کنیم.

وی افزود: در طول ماه‌های گذشته به چند نهاد دولتی و غیردولتی مراجعه کردیم تا مطالبات صنفی خود را پیگیری کنیم، اما هنوز هیچ اقدامی انجام نشده است.

تجمع اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای مختلف
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز یکشنبه بیست و نهم بهمن ۱۴۰۲، گروهی از بازنشستگان تامین اجتماعی با تجمع در مقابل سازمان تامین اجتماعی شوش، کانون بازنشستگان تامین اجتماعی کرمانشاه و سازمان تامین اجتماعی خوزستان واقع در اهواز خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

بازنشستگان با انتقاد از وضع بحرانی معیشت، از شورای عالی کار درخواست دارند که حداقل مزد و مستمری را بر اساس خط فقر و نرخ تورم واقعی افزایش دهد. آن‌ها تاکید دارند که لازم است واقعی‌سازی مستمری‌ها صورت گیرد و از خدمات رفاهی مکفی برخوردار شوند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان صنایع فولاد در اهواز
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز یکشنبه بیست و نهم بهمن ماه، جمعی از بازنشستگان صنایع فولاد در مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی فولاد خوزستان واقع در اهواز تجمع کردند.

این افراد خواستار “اجرای بند یک صورتجلسه ۱۵ مهر ماه هیات مدیره، اجرای طرح تکمیلی همسان‌ سازی، دریافت مطالبات معوقه، تضمین اجرای تعهدات درمانی مطابق با آیین‌نامه فولاد و اجرای آیین نامه و قوانین خاص فولادی و احیای جایگاه آن و افزایش حقوق سال ۱۴۰۲ خود بر اساس نرخ تورم” هستند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۱۹ فوریه ۲۰۲۴