دستکم شانزده تجمع اعتراضی برگزار شد

روز دوشنبه هفتم اسفندماه، شماری از خانواده‌ های بیماران SMA مقابل ساختمان وزارت بهداشت در تهران، گروهی از پرستاران در شیراز، تعدادی از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد در اهواز و جمعی از بازنشستگان مخابرات در مقابل ساختمان های این شرکت در شهرهای اصفهان، اهواز، مریوان، تهران، ارومیه، اردبیل، خرم آباد، بندرعباس، رشت، قروه، تبریز، اراک و سنندج با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

بر اساس این گزارش، تجمع این کارگران در اعتراض به عدم اجرای دقیق طرح طبقه‌ بندی مشاغل و همسان‌ سازی دستمزدهای آنها صورت گرفته است.

تجمع اعتراضی بازنشستگان مخابرات در شهرهای مختلف
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه هفتم اسفند ۱۴۰۲، شماری از بازنشستگان مخابرات در شهرهای مختلف دست به تجمع زدند.

این تجمعات در مقابل ساختمان های این شرکت در اصفهان، اهواز، تهران، ارومیه، اردبیل، قروه، تبریز، مریوان، خرم آباد، بندرعباس، رشت، اراک و سنندج برگزار شد.

بر اساس این گزارش، بازنشستگان معترض با سردادن شعارهایی اعتراضی از جمله “اتحاد اتحاد علیه ظلم و فساد” و “از بس دروغ شنیدیم یک روز خوش ندیدیم” خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

اجرای کامل آئین‌ نامه پرسنلی و استخدامی سال ۸۹، پرداخت معوقه ۶ ماهه دوم همسان سازی سال ۱۳۹۹ و پرداخت هزینه‌ های درمانی و بیمه تکمیلی از جمله مطالبات این بازنشستگان میباشد.

تجمع اعتراضی پرستاران در شیراز
به گزارش ایلنا، امروز دوشنبه هفتم اسفندماه، جمعی از پرستاران و کادر درمان در شیراز، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان دست به تجمع صنفی زدند.

بر اساس این گزارش، تجمع این پرستاران در اعتراض به تعرفه ‌های پایین و غیرواقعی، اضافه‌ کار اجباری پرستاری و وعده‌های توخالی مسئولان صورت گرفته است.

همچنین در این گزارش آمده است، پرستاران معترض خواستار اصلاح پرداختی‌های خود به نفع عدالت شدند.

خانواده های بیماران SMA در تهران دست به تجمع زدند
به گزارش کانال کمپین پیگیری حقوق افراد دارای معلولیت، امروز دوشنبه هفتم اسفند ۱۴۰۲، شماری از خانواده های بیماران SMA در مقابل ساختمان وزارت بهداشت واقع در تهران، دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، تجمع این افراد در اعتراض به عدم تخصیص دارو به این بیماران و عدم رسیدگی به سایر مطالباتشان صورت گرفته است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲۷ فوریه ۲۰۲۴