سازماندهی نوین ارتش آمریکا؛ پنتاگون برای «جنگ‌های در مقیاس بزرگ» آماده می‌شود

ارتش آمریکا قرار است در یک برنامه‌ریزی و سازماندهی نوین، حدود ۲۴ هزار تن از کارکنان، یا تقریبا پنج درصد از مشاغل، را کاهش دهد تا برای عملیات رزمی و جنگ‌های در مقیاس بزرگ آینده بهتر آماده شود و در عین حال چالش‌های استخدامی را نیز برطرف کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتد‌پرس، این کاهش منابع انسانی در ارتش ایالات متحده عمدتا در پست‌های خالی، از جمله در مشاغل مربوط به عملیات ضدشورش که در طول جنگ‌های عراق و افغانستان افزایش یافتند و امروز چندان مورد نیاز نیستند، متمرکز خواهد بود.

در این سازماندهی نوین، حدود هفت هزار و پانصد نیرو در سایر حوزه‌های حیاتی، از جمله واحدهای پدافند هوایی و ضد‌پهپاد، و پنج گروه جدید ضربت در سراسر جهان با توانمندی‌ سایبری، اطلاعاتی و قابلیت حمله‌های دوربرد پیشرفته، به ارتش اضافه خواهد شد.

کریستین وُرموت، معاون نیروی زمینی وزارت دفاع ایالات متحده، روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن اعلام این خبر، بر راهبرد دور‌ شدن از رویکرد مبارزه با تروریسم و عملیات ضدشورش، با هدف آمادگی بیشتر برای عملیات جنگی و نبردهای بزرگ آینده تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، برنامه‌ریزی برای سازماندهی ارتش آمریکا پس از دو دهه جنگ در عراق و افغانستان انجام می‌شود، که ارتش مجبور شد به‌سرعت و به‌طور چشمگیری منابع ‌انسانی را گسترش دهد تا نیروهای مورد نیاز را برای اعزام به جبهه‌های جنگ تامین کند.

در این طرح سازماندهی، مسائل استخدامی نیز لحاظ شده تا چالش‌های گذشته برطرف شوند.

در سال مالی گذشته که ۳۰ سپتامبر به پایان رسید، سه نیروی زمینی، دریایی و هوایی نتوانستند به اهداف تعیین شده خود برای استخدام و جذب نیرو دست یابند. به عنوان مثال، نیروی زمینی ارتش باید ۶۵ هزار استخدام می‌داشت، اما تنها موفق به جذب بیش از ۵۰ هزار تن شد.

برگفته ای از سایت صدای امریکا بخش فارسی، ۲۸ فوریه ۲۰۲۴