حمله اسرائیل به نیروهای رژیم ایران و حزب‌الله در دمشق

وزارت دفاع سوریه: حمله هوایی اسرائیل به مناطقی در حومه دمشق خسارت‌هایی مادی برجای گذاشت

در ادامه تنش‌های منطقه‌ای که از آغاز جنگ میان اسرائیل و حماس در غزه تاکنون ادامه یافته است، رسانه‌های سوریه شامگاه چهارشنبه نهم اسفند از حمله اسرائیل به مناطقی در حومه دمشق، پایتخت این کشور، خبر دادند.

خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» شامگاه چهارشنبه نهم اسفند از واکنش سامانه‌های پدافند هوایی این کشور به «اهداف متخاصم» در آسمان اطراف پایتخت و شنیده شدن صدای انفجارهایی در منطقه «سیده زینب» در حومه دمشق خبر داد.

تلویزیون رسمی سوریه در این‌باره اعلام کرد:« پدافند هوایی کشورمان به تجاوز اسرائیل به اطراف دمشق پاسخ داده و اغلب موشک‌های آن را سرنگون کرد».

خبرنگار «فرانس پرس» نیز به شنیده شدن صدای وقوع انفجارهایی و به‌دنبال آن به صدا درآمدن آژیر‌های آمبولانس‌ها در حومه دمشق اشاره کرد.

از سویی دیدبان حقوق بشر سوریه گزارش داد که حملات موشکی اسرائیل پایگاه‌های محل استقرار شبه‌نظامیان ایران و حزب‌الله در منطقه «سیده زینب» و «بساتین ببیلا» در حومه دمشق را هدف قرار داد.

این دیدبان سوریه با اشاره به شنیده شدن صدای ۴ انفجار شدید در حومه دمشق خبر داد که تعدادی از شبه‌نظامیان ایران در حمله اسرائیل به حومه دمشق کشته و زخمی شدند.

منابع «العربیه» از کشته شدن چند افسر ایرانی در حمله اسرائیل به اردوگاه «هیثم سلیمان» در اطراف شهرک «بساتین ببیلا» و منطقه «سیده زینب» در حومه دمشق خبر دادند.

همزمان با آن رسانه‌های ایرانی از جمله خبرگزاری «تسنیم» وابسته به سپاه پاسداران ایران شامگاه چهارشنبه صحنه‌هایی اولیه از آثار و آتش‌سوزی ناشی از حملات اسرائیل به پایگاه‌های شبه‌نظامیان ایران در «سیده زینب» و «بساتین ببیلا» در حومه دمشق، منتشر کردند.

از آغاز جنگ داخلی سوریه در سال ۲۰۱۱ تاکنون اسرا‌ئیل صدها حمله هوایی علیه اهدافی در خاک همسایه شمالی خود انجام داده و طی آن در درجه اول نیروهای وابسته به ایران از جمله حزب‌الله لبنان و نیروهای ارتش سوریه را هدف قرار داده است.

در پنج ماه اخیر و از ابتدای آغاز جنگ میان اسرائیل و حماس در غزه چنین حملاتی از سوی اسرائیل علیه اهداف ایرانی در سوریه تشدید شده است.

اسرائیل به‌ندرت درباره چنین حملاتی اظهارنظر می‌کند اما بارها تاکید کرده که اجازه تحکیم حضور نظامی ایران در سوریه را نخواهد داد.

برگفته ای از سایت ایران امروز، ۲۹ فوریه ۲۰۲۴