دستکم بیست و سه تجمع اعتراضی برگزار شد

دوشنبه بیست و یکم اسفندماه، جمعی از کامیون داران در مقابل ساختمان فرمانداری ایرانشهر، شماری از بیماران MPS (موکوپلی ساکاریدوز)، مقابل ساختمان وزارت بهداشت در تهران، گروهی از خانواده های کارگران شاغل در کارخانه ذغالشویی زرند کرمان در محوطه این کارخانه و جمعی از بازنشستگان مخابرات در مقابل ساختمان های این شرکت در شهرهای تهران، اردبیل، تبریز، کرمانشاه، ارومیه، اصفهان، ساری، بروجرد، خرم آباد، اراک، رشت، اهواز، بندرعباس، بیجار، مریوان، شهرکرد، سنندج و زنجان با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. از سوی دیگر روز گذشته و روز جاری شماری کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌ آهن نواحی لرستان و زاگرس در محل کار خود دست به تجمع زدند.

این تجمعات در مقابل ساختمان های این شرکت در تهران، اردبیل، تبریز، کرمانشاه، ارومیه، اصفهان، ساری، بروجرد، خرم آباد، اراک، رشت، اهواز، بندرعباس، بیجار، مریوان، شهرکرد، سنندج و زنجان برگزار شد.

بر اساس این گزارش، بازنشستگان معترض با سردادن شعارهایی اعتراضی از جمله “اجرای آئین نامه حق مسلم ماست” و “شرکت پر درآمد چه بر سر تو آمد” خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

اجرای کامل آئین‌ نامه پرسنلی و استخدامی سال ۸۹، پرداخت معوقه ۶ ماهه دوم همسان سازی سال ۱۳۹۹ و پرداخت هزینه‌ های درمانی و بیمه تکمیلی از جمله مطالبات این بازنشستگان میباشد.

بیماران MPS در تهران دست به تجمع زدند
به گزارش کمپین پیگیری حقوق افراد دارای معلولیت، امروز دوشنبه بیست و یکم اسفند ۱۴۰۲، شماری از بیماران MPS (موکوپلی ساکاریدوز)، در مقابل ساختمان وزارت بهداشت واقع در تهران، دست به تجمع زدند.

تجمع این شهروندان در اعتراض به عدم تامین داروهای مورد نیاز بیماران MPS صورت گرفته است.

تجمع اعتراضی خانواده‌های کارگران شاغل در کارخانه ذغالشویی زرند کرمان
به گزارش ایلنا، امروز دوشنبه بیست و یکم اسفند ۱۴۰۲، شماری از خانواده‌ های کارگران شاغل در کارخانه ذغالشویی زرند کرمان در اعتراض به عدم رسیدگی مطالباتشان در محوطه این کارخانه دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، تجمع این خانواده ها در اعتراض به عدم پرداخت عیدی آخر سال و همچنین حقوق بهمن و اسفندماه این کارکان صورت گرفته است.

در این گزارش آمده است، معترضان ضمن بیان مشکلات معیشتی ناشی از بی‌ پولی و دغدغه‌ های زندگی خود در آستانه ماه رمضان و سال جدید، خواستار پرداخت مطالبات معوقه همسرانشان در این کارخانه شدند.

کارخانه ذغالشویی زرند در ۷۵ کیلومتری استان کرمان در ابتدای شهر زرند واقع شده است.

تجمع اعتراضی کامیون داران در ایرانشهر
به گزارش رسانک، امروز دوشنبه بیست و یکم اسفندماه، جمعی از کامیون داران در مقابل ساختمان فرمانداری ایرانشهر، دست به تجمع زدند.

تجمع این رانندگان در اعتراض به کاهش سهمیه سوخت آنها صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، طی ماه‌ های اخیر سهمیه پایه ناوگان دیزلی از چهار هزار لیتر به دو هزار لیتر کاهش یافته و در اسفندماه نیز این سهمیه بطور کامل قطع شده است.

تجمع اعتراضی کارگران خطوط ابنیه فنی راه آهن ناحیه نواحی لرستان و زاگرس
به گزارش ایلنا، طی روز گذشته و امروز شماری از کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن نواحی لرستان و زاگرس در ادامه بی‌ توجهی کارفرما به وضعیت مطالبات معوقه این کارگران، در محل کار با برگزاری تجمع اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

یکی از این کارگران در این خصوص گفت: حقوق اسفند به همراه عیدی، پاداش و همچنین برخی مزایای مناسبتی و عرفی کارگران در آستانه نوروز ۱۴۰۳ به تاخیر افتاده است.

این کارگر در ادامه افزود: ما کارگران ابنیه فنی تراورس همچنان با حداقل حقوق دریافتی زندگی می‌کنیم. کارگران رسمی راه‌ آهن نسبت به ما وضع بهتری دارند. آنها پاداش شب یلدا، ۲۲ بهمن، عید مبعث و ایاد شعبانیه و ماه مبارک رمضان و سایر مزایای خود را به موقع دریافت میکنند ولی ما کارگران پیمانکاری که زیر نظر پیمانکاران هستیم از این مزایا محروم هستیم.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۱۲ مارس۲۰۲۴