جنگنده‌های آمریکایی سه انبار در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن را هدف قرار دادند

به گفته یک مقام آمریکایی، جنگنده‌های آمریکایی ناو هواپیمابر «یو‌اس‌اس دوایت دی آیزنهاور» اواخر روز جمعه سه انبار زیرزمینی در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن را هدف قرار دادند. این مقام که خواست نامش فاش نشود، گفت که این کشتی در دریای سرخ مستقر است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس، به نقل از شاهدان و فیلم‌هایی که برخی از آنها در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شوند، خبر داد که حملات و انفجارها جمعه شب در صنعا دیده و شنیده شد. این تصاویر، انفجارها و دود بر فراز پایتخت تحت کنترل حوثی‌ها را نشان می‌دهد.

تا لحظه تنظیم این خبر، هیچ تایید رسمی از تعداد مجروحان یا منشا انفجارها منتشر نشده است. شبکه تلویزیونی «المسیره» یمن که با حوثی‌ها مرتبط است، از حمله به صنعا خبر داد.

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اواخر روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای این کشور همچنین چهار هواپیمای بدون سرنشین را در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن منهدم کردند.

فرماندهی مرکزی همچنین گفت که حوثی‌ها چهار موشک بالستیک ضد کشتی به سمت دریای سرخ شلیک کردند، اما هیچ آسیب یا خسارتی توسط کشتی‌های آمریکایی، ائتلاف یا تجاری گزارش نشده است.

شورشیان حوثی یمن که با حکومت ایران متحد هستند و بخش اعظمی از شمال و غرب این کشور را تحت کنترل دارند، از ماه‌ها پیش حملات پهپادی و موشکی را به کشتی‌ها در دریای سرخ آغاز کرده‌اند که شورشیان آن را تلاشی برای تحت فشار قرار دادن اسرائیل برای پایان دادن به جنگش با حماس در نوار غزه توصیف می‌کنند.

حوثی‌ها با وجود دو ماه حملات هوایی به رهبری ایالات متحده به حملات خود ادامه داده‌اند.

برگفته ای از سایت صدای امریکا بخش فارسی، ۲۳ مارس۲۰۲۴