سوریه از حمله اسرائیل به حلب خبر داد؛ «۳۸ نیروی نظامی کشته شدند»

ارتش سوریه اعلام کرد در حمله هوایی اسرائیل در بامداد روز جمعه ۱۰ فروردین به مناطقی در حلب، تعدادی سرباز و غیرنظامی کشته شدند.

در همین حال دو منبع امنیتی به رویترز گفتند در این حمله دست‌کم ۳۸ نیروی نظامی از جمله پنج نیروی حزب‌الله لبنان کشته شدند.

یک مقام نظامی سوریه به سانا، خبرگزاری دولتی این کشور، گفت: «حدود ساعت یک و ۴۵ دقیقه بامداد دشمن اسرائیلی حمله هوایی از سمت جنوب شرق حلب انجام و نقاطی را در حومه حلب هدف قرار داد.»

این مقام نظامی اضافه کرد: همزمان با حمله هوایی اسرائیلی، گروه‌های مخالف حکومت این کشور در ادلب و حومه غربی حلب حضور دارند، حمله پهپادی را به شهر حلب و اطراف آن انجام دادند.

طبق این گزارش، در این حملات شماری از نیروهای نظامی و افراد غیرنظامی کشته و زخمی شدند و خسارت‌هایی مالی نیز وارد شد.

این گزارش خبرگزاری رسمی سوریه به طور دقیق شمار تلفات این حمله را اعلام نکرده است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه، یک گروه مخالف حکومت بشار اسد که از بریتانیا تحولات سوریه را رصد می‌کند، هم اعلام کرد که در حمله اسرائیل به حلب ۳۶ سرباز سوری کشته و ده‌ها نفر نیز زخمی شدند.

گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه به طور مستقل قابل تأیید نیست.

این نهاد مخالف حکومت بشار اسد که در بریتانیا فعالیت می‌کند، می‌گوید در حمله بامداد جمعه انبارهای تسلحاتی گروه حزب‌الله لبنان در حومه جنوبی حلب در جبرین نزدیک فرودگاه بین‌المللی حلب مورد حمله قرار گرفت.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اضافه کرده که دو ساعت پس از حمله، همچنان صدای انفجارها شنیده می‌شد.

رسانه‌های محلی سه‌شنبه هفتم فروردین از چندین حمله هوایی علیه مواضع سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی در شرق سوریه خبر دادند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه در گزارش‌های خود شمار کشته‌شدگان را ۱۵ تن اعلام کرده و افزوده بود در میان کشته شدگان یک مستشار نظامی ایرانی بوده است که در سپاه پاسداران درجه سرهنگ داشته است.

اسرائیل در بیش از یک دهه جنگ داخلی در سوریه بارها پایگاه‌ها و مقر نیروهای شبه‌نظامی وابسته به سپاه پاسداران را به ظن انتقال اسلحه و مهمات برای گروه حزب‌الله لبنان هدف حملات خود قرار داده است.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا، ۲۹ مارس۲۰۲۴