تایم: نامه‌های محرمانه پرداخت ۲۰۰ میلیون پوندی جمهوری اسلامی به حماس را نشان می‌دهد

تایم در گزارشی اختصاصی به محتوای نامه‌های محرمانه‌ای اشاره کرد که ابعاد حمایت جمهوری اسلامی ایران از حماس را نشان می‌دهد.

در این گزارش به نام محمدرضا زاهدی، فرمانده ارشد سپاه که اخیرا در حمله به ساختمان مجاور سفارت جمهوری اسلامی در دمشق کشته شد به عنوان فردی که در کمک‌رسانی به گروه‌های فلسطینی نقش مهمی داشته، اشاره شده است.

به گزارش تایم، اسرائیل محتوای مکاتبات محرمانه‌ای را بازیابی کرده است که نشان می‌دهد جمهوری اسلامی ایران به حماس ۲۰۰ میلیون پوند کمک کرده است. پیش‌تر یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل با انتشار ویدیویی اعلام کرده بود که ارتش اسرائیل به حساس‌ترین مکان‌های حماس دست یافته است.

نویسنده گزارش تایم که این نامه‌ها را مشاهده کرده است، می‌گوید یکی از آنها خطاب به یحیی سنوار، رهبر حماس در غزه نوشته شده است. براساس این گزارش، اسرائیل باور دارد که این مکاتبه‌ها مدرکی برای اثبات مجموعه پرداخت‌های جمهوری اسلامی به حماس است.

در یکی از این نامه‌ها خطاب به ابوابراهیم که در جهان به نام یحیی سنوار شناخته شده است، نوشته شده، «به پیوست صورتحساب پرداخت‌ها از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ ارایه می‌شود.»

در نامه دیگری که دست‌نویس است و مروان عیسی، از فرماندهان حماس که اخیر کشته شد آن را به نام ابو البرا امضا کرده است، دریافت دست‌کم ۲۲۲ میلیون دلار از ایران تایید شده است.

جمهوری اسلامی کمک به گروه‌های فلسطینی شامل حماس را تکذیب نمی‌کند اما در عالی‌ترین سطح دست داشتن در حمله هفتم اکتبر به اسرائیل را تکذیب کرده است.

برگرفته ای از سایت ایندیپندنت فارسی، ۱۲ آپریل ۲۰۲۴