تأیید حکم ۹ سال زندان کیوان رحیمیان، شهروند بهائی

شعبهٔ ۳۶ تجدید نظر مستقر در دادگاه انقلاب تهران حکم ۹ سال حبس کیوان رحیمیان، مترجم و شهروند بهائی، را تأیید کرد.

صفحهٔ اینستاگرامی منتسب به آقای رحیمیان روز جمعه، ۲۴ فروردین‌‌ماه، نوشت که این شعبه علاوه بر این حکم شش سال محرومیت از حقوق اجتماعی و ۵۰ میلیون تومان جریمه نقدی این شهروند بهائی را نیز تأیید کرده است.

این صفحه روز ۱۵ بهمن‌ماه گذشته نیز اعلام کرد که شعبهٔ پانزدهم دادگاه انقلاب تهران این روانشناس بهائی را به اتهام «فعالیت آموزشی و یا تبلیغی انحرافی مغایر و یا مخل به شرع مقدس اسلام» به پنج سال حبس و شش سال محرومیت از حقوق اجتماعی و ۵۰ میلیون تومان جریمه نقدی و به اتهام «اجتماع و تبانی» به چهار سال زندان محکوم کرده است.

بر این اساس پنج سال زندان برای آقای رحیمیان قابل اجراست.

کیوان رحیمیان روز ۲۷ تیرماه سال گذشته توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان اوین به سر می‌برد.

صدور و اجرای احکام قضائی جدید علیه شهروندان بهائی در حالی انجام می‌شود که بسیاری از آن‌ها در انت‍ظار اجرای حکم و برخی با وجود چندماه از بازداشت همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

در همین راستا دیروز نسیم ثابتی، شهروند بهائی ساکن مشهد، جهت اجرای حکم سه سال و هشت‌ ماه حبس به شعبهٔ اجرای احکام دادسرای مشهد احضار شد.

جمهوری اسلامی آیین بهائی را به رسمیت نمی‌شناسد و مقامات قضایی بارها بهائیان را «جاسوس و دشمن» خوانده‌ و احکام اعدام، بازداشت، زندان و محرومیت از تحصیل و کسب‌ و کار علیه آن‌ها صادر کرده‌‌اند.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا، ۱۴ آپریل ۲۰۲۴