دستکم هفت تجمع اعتراضی برگزار شد

شنبه بیست و پنجم فروردین ماه، شماری از پرستاران در مقابل مرکز اداری بیمارستان گلستان و مقابل بیمارستان “شهید بقایی دو” در اهواز، جمعی از کادر درمان در مقابل ساختمان فرمانداری شهرستان باغملک، گروهی از رانندگان خودروهای سنگین در مقابل ساختمان شرکت نفت، شماری از متقاضیان پروژه مسکن پهنه طبیعت چیتگر در سالن و مقابل مجتمع تجاری الماس در تهران و جمعی از کشاورزان در اصفهان با برگزاری تجمعات اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. از سوی دیگر روز گذشته، جمعی از کارکنان شاغل در شرکت نفت فلات ‌قاره ایران در جزیره لاوان در محل کار خود دست به تجمع زدند.

تجمع اعتراضی پرستاران در اهواز
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه بیست و پنجم فروردین ماه، شماری از پرستاران با برگزاری دو تجمع اعتراضی در اهواز دست به تجمع زدند.

این تجمعات در مقابل مرکز اداری بیمارستان گلستان و مقابل بیمارستان “شهید بقایی دو” در اهواز برگزار شد.

تجمع کشاورزان در اصفهان
به گزارش هرانا، امروز شنبه بیست و پنجم فروردین ماه، جمعی از کشاورزان در اعتراض به قطع احتمالی جریان آب زاینده رود در سد آبشار اصفهان دست به تجمع زدند.

تجمع متقاضیان پروژه مسکن پهنه طبیعت چیتگر در تهران
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه بیست و پنجم فروردین ۱۴۰۳، شماری از متقاضیان پروژه مسکن پهنه طبیعت چیتگر در سالن و مقابل مجتمع تجاری الماس در تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند.

ویدیوهای منتشر شده در این رابطه حاکی از ایجاد تنش و درگیری امیر جعفرآقایی، مدیرعامل بنیاد تعاون ارتش با شهروندان معترض است.

تجمع اعتراضی رانندگان خودروهای سنگین در زاهدان
به گزارش حال وش، امروز شنبه بیست و پنجم فروردین ماه، جمعی از رانندگان خودروهای سنگین در اعتراض به کاهش سهمیه سوخت در مقابل ساختمان شرکت نفت در زاهدان تجمع برگزار کردند.

در این گزارش به نقل از یکی از رانندگان آمده است: “سهمیه سوخت خودرو‌های سنگین از ۴۵۰۰ هزار لیتر به زیر هزار لیتر در ماه کاهش پیدا کرده و این سهمیه کفاف پنج روز کار را نمیدهد.”

تجمع کارکنان شرکت نفت فلات ‌قاره ایران
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز جمعه بیست و چهارم فروردین ۱۴۰۳، جمعی از کارکنان شاغل در شرکت نفت فلات ‌قاره ایران در جزیره لاوان در محل کار خود دست به تجمع زدند.

“حذف سقف‌ حقوق، اصلاح کف‌ حقوق، حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی، اجرای کامل ماده ۱۰ و پرداخت بک-پی ماده ۱۰ و عدم تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی” از جمله مطالبات کارگران محسوب میشوند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۱۴ آپریل ۲۰۲۴