نتانیاهو: اسرائیل با هر گونه تهدید از سوی جمهوری اسلامی با قاطعیت برخورد خواهد کرد

نخست وزیر اسرائیل بامداد یکشنبه پس از آغاز حملات تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی در بیانیه‌ای نوشت: «اسرائیل با هرگونه تهدید از سوی جمهوری اسلامی با قاطعیت برخورد خواهد کرد.»

بنیامین نتانیاهو با اشاره به تهدیدهای مقامات جمهوری اسلامی «در چند سال اخیر و به خصوص در هفته‌های گذشته» افزود: «ما خود را برای مقابله با حملات ایران آماده کرده‌ایم. سیستم‌های دفاعی ما به خوبی مستقر شده‌اند و برای هر نوع وضعیت، چه دفاعی و چه تهاجمی، آمادگی کامل داریم.»

او با قدردانی از حمایت‌های ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و سایر کشورها تأکید کرد: «اسرائیل در برابر هرگونه تهدید، با قاطعیت دفاع خواهد کرد و به هر کسی که بخواهد به ما آسیب برساند، پاسخ متقابل خواهیم داد. من به استحکام و قدرت دولت، ارتش و مردم اسرائیل ایمان دارم.»

نخست وزیر اسرائیل در پایان خطاب به شهروندان اسرائیل گفت: «من از شما می‌خواهم که به دستورالعمل‌های فرماندهی جبهه داخلی پایبند باشید. ما با یاری خداوند، متحد و مستحکم در برابر دشمنان خواهیم ایستاد و بر آن‌ها غلبه خواهیم کرد.»

ارتش اسرائیل در واپسین ساعات روز شنبه ۲۵ فروردین اعلام کرد جمهوری اسلامی با شلیک دهها پهپاد به اسرائیل حمله کرده است.

وزارت دفاع اسرائیل حمله پهپادی جمهوری اسلامی را تایید و اعلام کرد که ایران پهپادها را از داخل خاک خود به سمت اسرائیل پرتاب کرده است.

نیروهای دفاعی اسرائیل همچنین تاکید کرد که آرایه دفاع هوایی ارتش اسرائیل به همراه جت‌های جنگنده نیروی هوایی و کشتیهای نیروی دریایی در حالت آماده‌باش هستند و تمام اهداف را زیر نظر دارند.

برگفته ای از سایت صدای امریکا بخش فارسی، ۱۴ آپریل ۲۰۲۴