برگزاری دستکم ۶ تجمع اعتراضی/ اعتصاب نیسان داران در شهرهای مختلف

شنبه یکم اردیبهشت ماه، شماری از ثبت نام کنندگان پژو پارس طرح یکپارچه در مقابل سازمان تعزیرات حکومت در تهران، جمعی از کارگران شرکت کاغذ پارس طبیعت سلولز در مقابل ساختمان اداره کار شهرستان شوش، گروهی از دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) در مقابل درب این دانشگاه، جمعی از سرایداران در مقابل وزارت آموزش و پرورش در تهران و روز گذشته، شماری از کارکنان رسمی و عملیاتی شاغل در جزیره لاوان متعلق به شرکت نفت فلات قاره ایران در محل کار خود با برگزاری تجمعات اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. همچنین روز جاری، گروهی از نیسان داران در تبریز، تهران و پاکدشت دست به اعتصاب زدند. افزون بر این روز چهارشنبه، جمعی از متقاضیان مشارکت در پروژه مسکن‌ سازی دولت در ساختمان فرمانداری ویژه سبزوار دست به تجمع زدند.

تجمع کارگران شرکت کاغذ پارس طبیعت سلولز
به گزارش ایلنا، امروز شنبه یکم اردیبهشت ۱۴۰۳، شماری از کارگران شرکت کاغذ پارس طبیعت سلولز در مقابل ساختمان اداره کار شهرستان شوش دست به تجمع زدند.

این تجمع در اعتراض به تصمیم مدیریت مبنی بر تعدیل صد تن از کارکنان این شرکت صورت گرفت.

کارگران میگویند: روز گذشته نامه اتمام کار صد تن از کارکنان در حالی صادر شده که شرکت در حال تولید بوده و حتی صادرات دارد.

آنها در ادامه افزودند: حقوق اسفند سال گذشته و فروردین کارگران به همراه بیمه بهمن‌ماه سال گذشته و فروردین سال جاری نیز پرداخت نشده است.

اعتصاب نیسان داران
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز شنبه اول اردیبهشت ماه، جمعی از نیسان داران از انجام فعالیت های روزمره خود امتناع کرده و در تبریز دست به اعتصاب زدند.

همچنین اتحادیه آزاد کارگران ایران از اعتصاب نیسان داران در تهران و پاکدشت خبر داد.

این اعتصاب در اعتراض به پایین بودن کرایه ها و دیگر مطالبات آنها صورت گرفته است.

تجمع دانشجویان دانشگاه امیرکبیر
به گزارش خبرنامه امیرکبیر، امروز شنبه اول اردیبهشت ۱۴۰۳، جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) در مقابل درب این دانشگاه دست به تجمع زدند.

صبح روز جاری، حراست دانشگاه به دلیل پوشش دانشجویان، از ورود آنها به دانشگاه ممانعت به عمل آورده است.

تجمع سرایداران در تهران
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز شنبه یکم اردیبهشت ماه، شماری از سرایداران مدارس دولتی کشور با برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل وزارت آموزش و پرورش در تهران خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

رسیدگی به وضعیت کمبود نیرو، حقوق و معیشت ناچیز و تعلق گرفتن رتبه‌ بندی و فوق العاده ویژه ۵۰ درصد برای نیروهای خدماتی از جمله مطالبات آنها محسوب میشوند.

تجمع کارکنان شرکت نفت فلات قاره ایران
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز جمعه سی و یکم فروردین ماه، شماری از کارکنان رسمی و عملیاتی شاغل در جزیره لاوان متعلق به شرکت نفت فلات قاره ایران در محل کار خود دست به تجمع زدند.

“حذف سقف‌ حقوق، اصلاح کف‌ حقوق، حذف محدودیت حق‌ سنوات بازنشستگی، اجرای کامل ماده ۱۰، پرداخت بک-پی ماده ۱۰، عدم تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی، استرداد مازاد مالیات کسر شده و اصلاح روش اخذ مالیات در مناطق عملیاتی” از جمله مطالبات این کارگران محسوب میشود.

تجمع متقاضیان مسکن در سبزوار
به گزارش پایگاه خبری عصر سبزوار، روز چهارشنبه بیست و نهم فرورین ماه، جمعی از متقاضیان مشارکت در پروژه مسکن‌ سازی دولت در ساختمان فرمانداری ویژه سبزوار دست به تجمع زدند.

آنها نسبت به عدم تحویل واحدها بعد از گذشت پنج سال، اقدام کارفرما جهت دریافت مبالغ بیشتر نسبت به تواق صورت گرفته از قبل، عدم توانایی متقاضیان جهت واریز مبالغ بیشتر و عدم حمایت دولت نسبت به پرداخت وام معترض هستند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲۱ آپریل ۲۰۲۴