دستکم هفده تجمع اعتراضی برگزار شد/ اعتصاب کامیون داران و کارگران در شهرهای ایرانشهر و اهواز

دوشنبه دهم اردیبهشت ماه، جمعی از بازنشستگان مخابرات در مقابل ساختمان های این شرکت در شهرهای تهران، سنندج، اهواز، تبریز، اصفهان، اردبیل، شهرکرد، قروه، بروجرد، ارومیه، زنجان، خرم آباد، همدان، کرمانشاه و رشت، گروهی از کارگران کارخانه کاغذپارس در مقابل فرمانداری شوش و تعدادی از کارگران کارخانه سیمان بجنورد در محوطه کار خود دست به تجمع زدند. همچنین روز جاری گروهی از کامیون داران در ایرانشهر و شماری از کارگران پروژه حفاری بی بی حکیمه در اهواز اعتصاب کردند.

اجرای کامل آئین‌ نامه پرسنلی و استخدامی سال ۸۹، پرداخت معوقه ۶ ماهه دوم همسان سازی سال ۱۳۹۹ و پرداخت هزینه‌ های درمانی و بیمه تکمیلی از جمله مطالبات این بازنشستگان میباشد.

تجمع اعتراضی کارگران کارخانه کاغذپارس در شوش
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه دهم اردیبهشت ۱۴۰۳، گروهی از کارگران کارخانه کاغذپارس در مقابل فرمانداری شوش دست به تجمع زدند.

این تجمع به دنبال تصمیم مدیریت و مالکان این کارخانه به اخراج شماری از از این کارگران صورت گرفته است و امروز دوازدهمین روز آن در این گزارش عنوان شده است.

همچنین روز جاری حدود دوازده تن از این کارگران به دلیل شرکت در تجمعات اخیر آنها، به مراجع قضایی و امنیتی احضار شدند و برای آنها پرونده قضایی تشکیل شد.

تجمع اعتراضی کارگران کارخانه سیمان بجنورد
به گزارش ایلنا، امروز دوشنبه دهم اردیبهشت ۱۴۰۳، تعدادی از کارگران کارخانه سیمان بجنورد در اعتراض به تبعیض در حقوق و مزایای دریافتی خود، در محوطه این کارخانه تجمع کردند.

در این گزارش به نقل از یکی از این کارگران آمده است: چندین سال است ما کارگران سیمان بجنورد از مسئولان شرکت درخواست رفع تبعیض و بهبود وضعیت شغلی و مزایای دریافتی داریم اما تغییری در شرایط شغلی و مزایای دریافتی ما ایجاد نشد و در نتیجه ما کارگران صبح امروز اعتراض صنفی برگزار کردیم. با این حال امیدواریم پاسخ مناسبی از مسئولان دریافت کنیم.

این کارگر افزود: میزان دریافتی ما کارگران با توجه به رشد سرسام‌آور قیمت اجناس مصرفی و غیر مصرفی کفاف معاش زندگیمان را نمی‌دهد. همچنین بین کارگران سیمان بجنورد تبعیض وجود دارد و برخی کارگران حقوق پایین‌تری نسبت به سایر کارگران دریافت می‌کنند.

اعتصاب کامیون داران در ایرانشهر
به گزارش حال وش، امروز دوشنبه دهم اردیبهشت ۱۴۰۳، گروهی از کامیون داران در ایرانشهر از انجام فعالیت های روزانه خود امتناع کرده و دست به اعتصاب زدند.

این اعتصاب به دنبال کاهش سهمیه سوخت آنها صورت گرفته است. یکی از این رانندگان در ویدیویی که در این خصوص منتشر شده عنوان میکند علیرغم پیگیرهای متعدد تاکنون هیچ کدام از مسئولین مربوطه پاسخگوی مشکلات ما نشده است.

اعتصاب کارگران پروژه حفاری بی بی حکیمه در اهواز
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز جاری شماری از کارگران پروژه حفاری بی بی حکیمه در اهواز در از انجانم فعالیت های روزانه خود امتناع کرده و دست به اعتصاب کردند.

بر اساس این گزارش، این کارگران در اعتراض به عدم دریافت حقوق خود اعتصاب کرده اند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۳۰ آپریل ۲۰۲۴