مهدی محمودیان برای «سیزدهمین بار» به دادگاه احضار شد

مهدی محمودیان، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی و مدنی، خبر داد که برای «سیزدهمین بار» به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار و به «تبلیغ علیه نظام» متهم شده است.

او که به‌دلیل اعتراض به سرنگونی هواپیمای اوکراینی با موشک‌های سپاه پاسداران زندانی شده بود، دی ماه ۱۴۰۲ از زندان آزاد شد.

آقای محمودیان در شبکه ایکس (توئیتر سابق) توضیح داده است ازسال ۱۳۷۷ که برای نخستین بار با اتهام «تبلیغ علیه نظام» به دادگاه رفته و از تدریس محروم شده، بیش از ۲۵ سال می‌گذرد و از آن زمان بیش از ۱۱ بار بازداشت شده و حدود هشت سال را در زندان‌های مختلف به سر برده‌ است.

با این حال، به گفته این فعال سیاسی، او روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت هم باید به همین اتهام به شعبه ۹ دادسرای فرهنگ و رسانه برود.

آقای محمودیان در حساب شبکه ایکس خود نوشته است: «دلیلش را نمی‌دانم اما آنچه را به قطعیت می‌دانم آن است که بعد از سال ۹۸ و کشتن مردم در خیابان و ساقط کردن هواپیمای اوکراینی توسط حکومت، اساسا این نظام را آنچنان فاقد مشروعیت می‌دانم که حتی تبلیغ علیه آن را نیز دور از شأن خودم می‌دانم.»

مهدی محمودیان که در سال‌های اخیر بارها بازداشت شده است، مهرماه سال ۱۳۹۹ به‌ دلیل اتهام‌هایی چون امضای نامه‌ موسوم به ۷۷ نفر در اعتراض به خشونت‌های آبان ۹۸ و «فراخوان روشن کردن شمع به یاد قربانیان انهدام هواپیمای اوکراینی توسط موشک‌های سپاه»، به پنج سال زندان محکوم شد.

او همچنین جزو فعالان معروف به «دادخواهان سلامت» نیز بود که قصد داشتند از مقامات جمهوری اسلامی به‌ویژه علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، به‌دلیل سوءمدیریت در مقابله با شیوع کرونا در ایران شکایت کنند

برگفته ای از سایت ایران امروز، ۲۰ می ۲۰۲۴