حمله نیروهای رژیم اسلامی در لندن به تجمع مخالفان حکومت

دیروز ۴ خرداد، در جریان حضور گروهی از مخالفان حکومت روبروی مراسم یادبودی که برای مرگ ابراهیم رئیسی و همراهانش، در شمال غربی لندن برگزار شد، تعدادی از حامیان جمهوری اسلامی به مخالفان حمله کردند. بنا بر اعلام پلیس لندن، در این درگیری چهار نفر مجروح شدند و یک نفر نیز بازداشت شده است.

بر اساس ویدیوهای منتشر شده، روز جمعه چهارم خرداد، تعدادی از حامیان جمهوری اسلامی که لباس مشکی برتن دارند به سمت معترضان حمله کرده و با فحاشی و اعمال خشونت‌ با آنها درگیر می‌شوند.

در یکی از این ویدئو‌ها، یک زن مخالف حکومت که در حال گرفتن ویدئو از این درگیری است، مورد حمله مردان سیاهپوش قرار می‌گیرد و به زمین خورد. در ادامه این ویدئو مردی سیاهپوش دیده می‌شود به این زن که روی زمین افتاده، لگد می‌زند.

پلیس متروپولیتن لندن در بیانیه خود تصریح کرده است که روز جمعه ساعت ۱۸:۲۱ روز جمعه، ۲۴ مه، گزارش‌هایی از بی‌نظمی در خیابان آلپرتون لِین، در ومبلی، دریافت کرد به همین دلیل ماموران خود را به این منطقه اعزام کرد.

پلیس لندن اضافه کرده است که این درگیری در بیرون از محل مراسم برای ابراهیم رئیسی روی داده و در جریان درگیری، چهار نفر به طور سطحی مجروح شدند که تحت درمان قرار گرفتند و « یک نفر نیز به ظن اغتشاشات خشونت‌آمیز دستگیر شد.»

در پی مرگ ابراهیم رئیسی و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد در روز یکشنبه سی‌ام اردیبهشت، بسیاری از ایرانیان ابراز خوشحالی کردند و کاربران در فضای مجازی مرگ رئیسی را دستمایه طنز قرار دادند. جمهوری اسلامی اما با بازداشت، احضار و تماس تهدیدآمیز با کاربران شبکه‌های اجتماعی، روزنامه‌نگاران و خانواده‌های شهروندان کشته شده در اعتراضات ضد حکومتی با مخالفان مقابله کرده است.

برگرفته از سایت ایران وایر، ۲۵ می ۲۰۲۴