برگزاری تجمع اعتراضی

روز شنبه سی ام تیرماه، جمعی از حواله داران شرکت مدیران خودرو در مقابل ساختمان وزارت صمت در تهران و تعدادی از نیروهای کادر درمان در مقابل ساختمان استانداری ایلام با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. از سوی دیگر، دستکم بیست و چهار هزار کارگر پروژه‌ای شاغل در شرکت نفت و گاز جنوب، همچنان در اعتصاب بسر میبرند.

این شهروندان مبلغ حواله خرید خودرو را به طور کامل پرداخت کردند اما شرکت مدیران خودرو برای تحویل خودروها مجدداً درخواست پول از حواله داران کرده است.

تجمع نیروهای کادر درمان ایلام
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه سی ام تیرماه، تعدادی از نیروهای کادر درمان در مقابل ساختمان استانداری ایلام دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، شهروندان معترض خواهان دریافت مطالبات مزدی خود شدند.

تداوم اعتصاب کارگران پروژه‌ای نفت و گاز جنوب
به گزارش شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت، امروز شنبه سی ام تیرماه ۱۴۰۳، بیست و چهار هزار کارگر پروژه‌ای شاغل در دستکم ۱۲۳ شرکت نفت و گاز جنوب، همچنان در اعتصاب بسر میبرند.

بر اساس این گزارش، این کارگران اکنون در سی و یکمین روز از اعتصابات سراسری خود بسر میبرند.

تاکنون هزاران نیروی پروژه‌ای و پیمانی نفت و … به این کارزار پیوسته‌اند تا هم وضعیت دریافتی خود را اصلاح کنند و هم وضعیت مرخصی‌ها، امنیت شغلی و تبدیل وضعیت خود را با حذف پیمانکاران بهبود ببخشند.

طی این اعتصاب که از اوایل ماه جاری آغاز شده، کارگران خواستار حذف پیمانکاران از عرصه‌های نفت و گاز و نیروگاهی، اجرای طرح ۱۴ روز کار ۱۴ روز مرخصی، و افزایش دستمزدها هستند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲۱ جولای ۲۰۲۴