جمهوری‌خواهان: اگر بایدن نمی‌تواند کارزار انتخاباتی را ادامه دهد، برای ریاست‌جمهوری هم مناسب نیست

درحالی که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در فاصله چهار ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری از رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری کرده است، اکنون تردید‌ها نسبت به توانایی او برای ادامه دوره ریاست‌جمهوری‌اش افزایش یافته است.

بایدن روز یکشنبه اعلام کرد از رقابت‌های انتخاباتی کنار می‌رود و از کامالا هریس حمایت می‌کند. اما هنوز نگفته است که دلیل اتخاذ این تصمیم چیست.

هرچند که بسیاری از تحلیلگران و مقامات از ماه‌ها پیش بر کناره‌گیری بایدن از رقابت‌های انتخاباتی تاکید داشتند و وضعیت ذهنی و جسمی او را برای ماندن در کارزار انتخاباتی مناسب نمی‌دانستند، اما بایدن در بیانیه خود علت کناره‌گیری‌اش را اعلام نکرده است.

اکنون جی‌‌دی ونس، معاون پیشنهادی دونالد ترامپ توانایی بایدن برای به پایان رساندن دوره ریاست‌جمهوری‌اش را زیر سئوال برده است.

او می‌گوید، اگر بایدن نمی‌تواند کارزار انتخاباتی را دنبال کند، چگونه برای ادامه کار به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا مناسب است؟

مایک جانسون، رئیس مجلس نمانیدگان آمریکا نیز گفته است، اگر بایدن برای کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری مناسب نیست، برای ریاست‌جمهوری هم مناسب نیست.

او خواستار استعفای فوری بایدن شده است.

برخی سناتورهای جمهوری‌خواه نیز با نظریه‌های مشابهی خواستار استعفای بایدن شده‌اند.

این درحالی است که چهره‌های مهم دمکرات‌ها و تفکر چپ به تدریج در حال اعلام حمایت از کامالا هریس به عنوان نامزد دمکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هستند. جورج سوروس و پسرش الکس از مشهور‌ترین نام‌‌هایی هستند که در ساعات اخیر از هریس حمایت کرده‌اند. آنها گفته‌اند که تمرکز بر شکست دونالد ترامپ است.

برگرفته ای از سایت ایندیپندنت فارسی، ۲۲ جولای ۲۰۲۴