برگزاری تجم اعتراضی

جمعی از کارکنان شاغل در منطقه عملیاتی سیری متعلق به شرکت نفت فلات قاره ایران در محوطه محل کار خود و گروهی از کارگران اخراجی گروه ملی فولاد مقابل استانداری خوزستان در اهواز، با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. از سوی دیگر، شماری از کارگران پروژه‌ای شاغل در شرکت نفت و گاز جنوب، همچنان در اعتصاب بسر میبرند.

این کارکنان مطالبات خود را “حذف سقف حقوق، حذف محدودیت حق سنوات بازنشستگی، اجرای کامل ماده ۱۰، پرداخت بک-پی ماده ۱۰، عدم تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی و استرداد مازاد مالیات کسر شده”، عنوان کردند.

تجمع کارگران اخراجی گروه ملی فولاد در اهواز
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز شنبه ششم مرداد ۱۴۰۳، جمعی از کارگران اخراج شده گروه ملی فولاد ایران، در مقابل استانداری خوزستان در اهواز، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، این کارگران که در پایان اسفندماه سال گذشته به خاطر درخواست برای اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل اخراج شدند، نسبت به عدم بازگشت به کارشان برخلاف وعده‌ها، اعتراض دارند.

به گفته آنها، اخراج کارگران به دستور علی محمدی، مدیرعامل سابق این واحد صنعتی انجام شده بود، اما با وجود برکناری او و انتصاب مدیرعامل جدید، هنوز هیچ اقدامی برای بازگرداندن این کارگران به کار صورت نگرفته است.

تداوم اعتصاب کارگران پروژه‌ای نفت و گاز جنوب
به گزارش شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت، امروز یکشنبه هفتم مردادماه، شماری از کارگران پروژه‌ای شاغل در شرکت های نفت و گاز جنوب، همچنان در اعتصاب بسر میبرند.

بر اساس این گزارش، این کارگران اکنون در سی و هفتمین روز از اعتصابات سراسری خود بسر میبرند.

طی این اعتصاب که از اوایل تیرماه آغاز شده، کارگران خواستار حذف پیمانکاران از عرصه‌های نفت و گاز و نیروگاهی، اجرای طرح ۱۴ روز کار ۱۴ روز مرخصی، و افزایش دستمزدها هستند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲۹ جولای ۲۰۲۴