بیانیه سوم سپاه: یک پرتابه کوتاه‌برد با سر جنگی هفت کیلویی هنیه را کشت

صبح امروز منابعی به ایندیپندنت فارسی اطلاع دادند که پرتاب یک موشک کوتاه‌برد از حوالی بام تهران در توچال و اصابتش به محل اقامت هنیه سبب کشته شدن او شده است.

اکنون در بیانیه سپاه پاسداران آمده است که دلیل کشته شدن اسماعیل هنیه «شلیک پرتابه کوتاه‌برد با سر جنگی حدود ۷ کیلوگرمی، همراه با انفجار شدید، از خارج محدوده استقراری اقامت میهمانان» بوده است.

سپاه در ادامه تاکید کرد که می‌خواهد از اسرائیل انتقام بگیرد: «خون‌خواهی شهید اسماعیل هنیه قطعی و رژیم ماجراجو و تروریست صهیونی پاسخ این جنایت را، که مجازاتی سخت است، در زمان، مکان و کیفیت مقتضی قاطعانه دریافت خواهد کرد.»

براساس اطلاعات اختصاصی ایندیپندنت فارسی، حدود ۴۰ نفر از اعضای سپاه حفاظت انصارالمهدی، که در پشتیبانی و انتقال اسماعیل هنیه، رهبر حماس، و زیاد نخاله، دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین، از لحظه ورود به ایران تا زمان کشته شدن هنیه نقش داشته‌اند، در بازداشت به سر می‌برند.

در این گزارش اختصاصی آمده است که زیاد نخاله در طبقه سوم و اسماعیل هنیه در طبقه چهارم و در ضلع غربی ساختمانی اسکان داده شدند که از کوه‌های اطراف و منطقه بام تهران در توچال به آن اشراف وجود داشت.

همچنین پس از کشته شدن هنیه، این ساختمان تحت کنترل یک گروه ویژه در سازمان اطلاعات سپاه قرار گرفته است و اجازه مداخله تیم‌های بررسی و ضدجاسوسی وزارت اطلاعات داده نمی‌شود. این گروه ویژه اطلاعاتشان را مستقیما با دفتر رهبر جمهوری اسلامی به اشتراک می‌گذارد.

موشک پیش از ساعت ۲ بامداد روز چهارشنبه یازدهم مرداد به محل اقامت هنیه برخورد کرده است. یکی از موضوعاتی که مورد توجه تیم ویژه قرار دارد، دلیل اسکان هنیه در آخرین طبقه و در ضلع غربی این ساختمان است که مناسب‌ترین نقطه برای هر نوع عملیات ترور از بیرون بوده است.

در آخرین اخبار از احتمال حمله نظامی جمهوری اسلامی و گروه‌های نیابتی‌اش به اسرائیل، شرکت هوایی آیبریای اسپانیا نیز پروازهای امروز و فردایش (۱۳ و ۱۴ مرداد) به اسرائیل را لغو کرده است. ایرفرانس و شرکت هلندی ترانساویا نیز تعلیق پروازهایشان به بیروت را تا روز سه‌شنبه تمدید کرده‌اند.

پیش از این روز جمعه شرکت هواپیمایی کی‌ال‌ام هلند خبر داده بود که به‌دلیل وضعیت امنیتی خاورمیانه پروازهایش به تل‌آویو را دست‌کم تا ماه اکتبر (۱۰ مهرماه) لغو می‌کند. همچنین خطوط هوایی آمریکایی یونایتد و دلتا، خط هوایی آلمانی لوفت‌هانزا و هواپیمایی ایرایتالیا نیز اعلام کردند که به‌دلیل نگرانی‌های امنیتی بابت درگیری شدید نظامی میان ایران و اسرائیل پروازهایشان به اسرائیل را در روزهای آینده لغو کرده‌اند.

این درحالی است که شرکت هواپیمایی ویز ایر هم با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که به‌دلیل تشدید تنش‌ها در خاورمیانه پروازهایش به اسرائیل و اردن و از این دو کشور به سایر نقاط دنیا را موقتا و تا چهارم اوت به حالت تعلیق درآورده است.

از سوی دیگر رسانه‌های ایران خبر دادند که به علت خودداری شرکت‌های هواپیمایی ترکیه از پرواز به ایران گروهی از مسافران ایرانی در شهرهای مختلف این کشور سرگردان مانده‌اند.

برگرفته ای از سایت ایندیپندنت فارسی، ۴ اگوست ۲۰۲۴