حمله هوایی اسرائیل به یک مدرسه در شهر غزه «نزدیک به صد کشته برجای گذاشت»

ارتش اسرائیل از حمله به «پست فرماندهی حماس» در مدرسه‌ای در شهر غزه خبر داد. همزمان مقام‌های فلسطینی گفته‌اند این مدرسه محل اسکان آوارگان بود و حمله جان نزدیک به یکصد نفر را گرفته است.

حمله هوایی به مدرسه «تابعین» در محله «الدرج» در شهر غزه بامداد شنبه ۲۰ مرداد روی داد.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که اعضای گروه افراطی حماس در این مدرسه مخفی شده بودند و عملیات علیه شهروندان و نیروهای اسرائیلی را از آنجا هدایت می‌کردند.

حماس از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا گروهی تروریستی شناخته می‌شود.

در همین حال خبرگزاری رویترز به نقل از رسانه‌های فلسطینی گزارش داد که در این حمله «که هنگام برپایی نماز صبح روی داد» بیش از صد نفر کشته شدند.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از یک مقام فلسطینی تعداد کشته‌ها را بین ۹۰ تا صد نفر گزارش کرده است. به گفته این خبرگزاری نیمی از فلسطینی‌هایی که در این مدرسه اقامت داشتند زن و کودک بودند.

سخنگوی آژانس دفاع مدنی غزه، نهادی که زیر کنترل حماس است، به خبرگزاری فرانسه گفت این مدرسه «محل اسکان آوارگان فلسطینی» است و سه موشک به آن اصابت کرد.

ارتش اسرائیل در بیانیه خود تاکید کرده است که پیش از این حمله «برای کاستن از خطر آسیب رساندن به غیرنظامیان، اقدامات متعددی از جمله استفاده از مهمات دقیق، نظارت هوایی و گردآوری داده‌های اطلاعاتی انجام شد».

ارتش اسرائیل در عین حال بار دیگر گروه افراطی حماس را به «نقض سیستماتیک قوانین بین‌المللی» و سوء استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی متهم کرده است.

حمله اعضای گروه افراطی حماس به خاک اسرائیل در مهرماه سال گذشته که ۱۲۰۰ کشته و ده‌ها گروگان داشت به آغاز پاسخ اسرائیل انجامید که تاکنون جان نزدیک به ۴۰ هزار نفر را در نوار غزه گرفته و هنوز نقطه پایان آن مشخص نیست.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا، ۱۰ اگوست ۲۰۲۴