شکیلا منفرد به حبس و شلاق محکوم شد

شکیلا منفرد، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین از بابت پرونده ای که اخیرا در دوران حبس علیه وی گشوده شده است، مجموعا به هفت سال و هفت ماه حبس و تحمل ۱۰ ضربه شلاق محکوم شد.

علی شریف‌زاده اردکانی، وکیل دادگستری در گفتگو با امتداد عنوان کرد که خانم منفرد از بابت اتهام تخریب اموال عمومی (شکستن شیشه میز دادسرای ناحیه هشت) به شش سال و هفت ماه حبس و از بابت اخلال در نظم و آسایش عمومی به یک سال حبس و ۱۰ ضربه شلاق محکوم شده است.

گشایش این پرونده علیه شکیلا منفرد، با شکایت خانم شقاقی، معاون دادستان صورت گرفته است. مورخ سوم مردادماه سال جاری، کیفرخواست این زندانی سیاسی در رابطه با پرونده مذکور، توسط دادسرای ناحیه هشت تهران با اتهامات تخریب اموال عمومی و اخلال در نظم و آسایش عمومی صادر شد.

در تاریخ ششم تیرماه سال جاری، شکیلا منفرد در حالی که در مرخصی درمانی بسر میبرد، پس از حضور در دادسرای ناحیه هشت تهران جهت تمدید مرخصی، علیرغم ناتمام ماندن مراحل درمان همراه با ضرب و شتم بازداشت و به زندان اوین بازگردانده شد.

خانم منفرد در تاریخ ۱۰ شهریورماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و پس از اتمام مراحل بازجویی به زندان اوین منتقل شد. وی نهایتا در تاریخ ۲۴ شهریورماه همان سال با تودیع وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی از این زندان آزاد شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات شکیلا منفرد به همراه دو تن دیگر از بابت پرونده ای مشترک در تاریخ یکم بهمن‌ماه ۹۹ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. خانم منفرد پس از اتمام جلسه دادگاه توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و به زندان منتقل شد.

وی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهامات “فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به مقدسات اسلام” به شش سال حبس تعزیری و چهار ماه کار اجباری در جهاد کشاورزی محکوم شد. نهایتا شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران خانم منفرد را به چهار سال و دو ماه حبس قطعی محکوم کرد.

در دیماه سال ۱۴۰۰، خانم منفرد از بابت پرونده ای که در دوران حبس برای وی گشوده شد، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران محاکمه و در خردادماه ۱۴۰۱، با حکم شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران از بابت اتهام “عضویت در گروهای مخالف نظام” به دو سال و هشت ماه حبس تعزیری و از بابت اتهام “نشر اکاذیب” به پرداخت ۱۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد.

همچنین در فروردین ماه سال جاری، شکیلا منفرد از بابت پرونده ای که آن نیز در دوران حبس علیه وی گشوده شد توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به دوازده ماه حبس، دو سال تبعید و مجازات های تکمیلی محکوم شد.

شکیلا منفرد، متولد ۱۳۷۲ و شهروند ساکن تهران است.

برگفته ای از سایت ایران امروز، ۲ سپتامبر ۲۰۲۴