دستکم ۱۵ تجمع اعتراضی برگزار شد

شماری از پرستاران و کادر درمان در شهرهای کاشان، اصفهان، شیراز و قم، گروهی از نیروهای پیمانکاری مخابرات در تبریز، تعدادی از نیروهای خدماتی و سرایداری مدارس شهرستان خمینی شهر، شماری از کارگران پالایشگاه های اول و دوم مجتمع گاز پارس جنوبی، تنی چند از ساکنان شهرک گلستان شمالی شیراز، تعدادی از مالباختگان مجتمع تجاری تفریحی گلباران دزفول، تعدادی از بازنشستگان ذوب آهن در اصفهان، شماری از داوطلبان کنکور، گروهی از مینی بوس داران در چابهار و شماری از بازاریان ایرانشهر با برگزاری تجمعات اعتراضی، خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. گفتنی است که پرستاران در کاشان در دو بیمارستان به صورت جداگانه دست به تجمع زدند.

شماری از پرستاران در بیمارستان های “نقوی” و “بهشتی” در کاشان، بیمارستان “الزهرا” در شیراز و همچنین گروهی از پرستاران در اصفهان در مقابل دانشگاه علوم پزشکی این شهر تجمع کردند.

همزمان ده‌ها تن از پرستاران معترض در قم، با تجمع مقابل درب استانداری، نسبت به مواردی همچون “سطح پایین حقوق، تاخیر در پرداختی ها، دستمزد ناچیز بابت اضافه کاری اجباری و اجرای نادرست تعرفه پرستاری ” اعتراض کردند.

تجمع نیروهای پیمانکاری مخابرات در تبریز
به گزارش ایلنا، روز جاری گروهی از نیروهای پیمانکاری مخابرات آذربایجان شرقی در اعتراض به‌عدم تحقق مطالباتشان در محوطه شرکت مخابرات در تبریز تجمع کردند.

نیروهای پیمانکاری مخابرات آذربایجان شرقی گفتند سالهاست بابت عدم اجرای صحیح طرح طبقه‌بندی معترضیم، اما مدیران توجهی به خواسته‌ ما نمی‌کنند. طبق قانون، همان طبقه‌بندی‌ای که برای نیروهای قرارداد مستقیم اجرا می‌شود، باید برای نیروهای پیمانکاری هم اجرا شود، اما در مخابرات، شرکت شسکام طبقه‌بندی خاص خود را دارد و در این مورد، از شرکت مادر تبعیت نمی‌کند.

آنها ادامه دادند: شرکت شسکام، طرح طبقه‌بندی خود را هم به درستی اجرا نمی‌کند و حقوق نیروهای پیمانکاری، با وجود سنگینی کار بسیار کم است.

آنها همچنین به پرداخت هزینه‌ی بالا برای بیمه تکمیلی و دریافت خدمات ناچیز معترض هستند و می‌گویند: بیمه‌ای که برای ما انتخاب کرده‌اند، سودی به حال ما ندارد. بالاترین نرخ را می‌پردازیم و کمترین خدمات را دریافت می‌کنیم.

عدم پرداخت مانده سنوات و مانده مرخصی در دو سال اخیر و عدم تغییر گروه نیروها در چهار سال گذشته، از دیگر دلایل اعتراض این نیروهاست.

تجمع نیروهای خدماتی و سرایداری مدارس شهرستان خمینی شهر
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز گروهی از نیروهای خدماتی و سرایداری مدارس شهرستان خمینی شهر در مقابل اداره آموزش و پرورش این شهر دست به تجمع زدند.

براساس این گزارش، نیروهای خدماتی و سرایداری در این تجمع خواستار افزایش حقوق و مزایا، تخصیص ۵٠ درصد فوق‌العاده، اجرای کامل طرح رتبه‌بندی و حل معضلاتی همچون کمبود شدید نیرو شدند.

تجمعات کارگران پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی
به گزارش هرانا، امروز شنبه، شماری از کارگران پالایشگاه های اول و دوم مجتمع گاز پارس جنوبی دست به تجمعات اعتراضی زدند.

تجمعات این کارگران در اعتراض به عدم پرداخت کامل حقوق و دستمزدهای آنان صورت گرفته است.

تجمع ساکنان شهرک گلستان شمالی شیراز
به گزارش ایرنا، امروز شماری از ساکنان شهرک گلستان شمالی شیراز در مقابل ساختمان استانداری تجمع کردند.

تجمع کنندگان با نمایش پلاکاردهایی نسبت به تصرف املاکشان توسط سازمان اوقاف اعتراض کردند.

به گفته شهروندان معترض: ۲۰ سال پیش زمین این واحدهای مسکونی را پس از سه بار انتشار در روزنامه‌های کثیرالانتشار، به عنوان زمین ملکی شش دانگ از تعاونی بازنشستگان ارتش دریافت کردیم اما امروز پس از ساخت ۵۰۰ آپارتمان سه واحدی و بعضا چند دست خرید و فروش، با شکایت اوقاف و امور خیریه، سندهای تک برگ این واحدها ابطال شده است.

تجمع مالباختگان مجتمع تجاری تفریحی گلباران دزفول
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شماری از مالباختگان مجتمع تجاری تفریحی گلباران دزفول در مقابل دادسرای عمومی و انقلاب این شهر دست به تجمع اعتراضی زدند.

تجمع بازاریان در ایرانشهر
به گزارش رسانک، امروز شماری از بازاریان ایرانشهر در مقابل فرمانداری این شهرستان دست به تجمع اعتراضی زدند.

براساس این گزارش، تجمع این شهروندان در اعتراض به مسدود کردن یک خیابان توسط شهرداری صورت گرفته است.

تجمع مینی بوس داران در چابهار
به گزارش کمپین فعالین بلوچ، روز جاری شماری از مینی بوس داران در اعتراض به قطعی سوخت و جریمه های سنگین در مقابل ساختمان فرمانداری چابهار دست به تجمع زدند.

تجمع داوطلبان کنکور
به گزارش ایلنا، امروز شماری از داوطلبان کنکور در مقابل مقابل شورای عالی انقلاب فرهنگی تجمع کردند.

تجمع این شهروندان در اعتراض به تصمیم جدید سازمان سنجش، صورت گرفته است. بنابر آنچه در دفترچه انتخاب رشته کنکور سال ۱۴۰۳ آمده است؛ داوطلبانی که در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی پذیرفته شده و در سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته می‌کنند، از فرایند اعلام نتایج نهایی حذف خواهند شد.

تجمع بازنشستگان ذوب آهن
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، روز جاری تعدادی از بازنشستگان ذوب آهن در مقابل ساختمان استانداری اصفهان دست به تجمع زدند.

بازنشستگان معترض نسبت به شرایط بیمه و پایین بودن خدمات درمانی معترض هستند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۸ سپتامبر ۲۰۲۴