دستکم ۱۹ تجمع اعتراضی برگزار شد/ تحصن کارگران شرکت گاز پارس جنوبی

دوشنبه، شماری از مالباختگان صرافی کریپتولند در تهران، شماری از بازنشستگان مخابرات در شهرهای ساری، کرمان، بندرعباس، شیراز، همدان، زنجان، اصفهان، مریوان، بیجار، تبریز، اهواز و سنندج، شماری از معلمان بازنشسته در تهران، تعدادی از خانواده های افراد مبتلا به اوتیسم در اصفهان، شماری از کارگران پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندر ماهشهر، کارگران شاغل در سایت ۱ شرکت نفت و گاز پارس در عسلویه، شرکت پالایش گاز فجر جم و سایت ۲ شرکت نفت و گاز پارس در کنگان، با برگزاری تجمعات اعتراضی، خواهان رسیدگی به مطالبات خود شدند. همزمان کارگران شاغل در شماری از سکوهای گازی شرکت نفت و گاز پارس دست به تحصن زدند.

شهروندان معترض با سر دادن شعارهایی خواستار بازپس گیری اموال خود شدند.

تجمعات اعتراضی بازنشستگان مخابرات در شهرهای مختلف
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه، شماری از بازنشستگان مخابرات در شهرهای ساری، کرمان، بندرعباس، شیراز، همدان، زنجان، اصفهان، مریوان، بیجار، تبریز، اهواز و سنندج تجمع کردند.

عدم اجرای مصوبه هیئت وزیران قبل از واگذاری مخابرات وعدم اجرای آئین نامه ۸۹/۲۴، به روز نشدن کمک هزینه‌ های رفاهی در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و ادامه آن درسال جاری، عدم اجرای تبصره ۱ ماده ۲۱ و تبصره ۲ ماده ۳۱ سیاست‌ های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در خصوص بازنشستگان ۹٪ بعد از خصوصی‌ سازی، از جمله موضوعات مورد اعتراض این بازنشستگان است.

تجمع معلمان بازنشسته در تهران
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز جاری شماری از معلمان بازنشسته در مقابل سازمان برنامه و بودجه در تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند.

تجمع خانواده های افراد مبتلا به اوتیسم
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز تعدادی از خانواده های افراد مبتلا به اوتیسم، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل ساختمان بهزیستی در اصفهان دست به تجمع زدند.

تجمع اعتراضی کارگران پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندر ماهشهر
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شماری از کارگران پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندر ماهشهر دست به تجمع اعتراضی زدند.

این کارگران نسبت به عدم اجرای تبدیل وضعیت کارکنان مطابق با شرکتهای همجوار، عدم پرداخت پتروکارت، کسر مبالغ پاداش‌های بهره وری، عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل پرسنل پیمانکاری، مشکلات مکرر در پرداخت به موقع حق بیمه اجتماعی معترض هستند.

تجمعات کارگران صنایع نفت و گاز جنوب
به گزارش هرانا، امروز دوشنبه، شماری از کارگران شاغل در سایت ۱ شرکت نفت و گاز پارس در عسلویه، شرکت پالایش گاز فجر جم و سایت ۲ شرکت نفت و گاز پارس در کنگان دست به تجمعات اعتراضی زدند.

همزمان کارگران شاغل در سکوهای گازی چهل گانه نفت و گاز پارس از جمله سکوهای SPD16، SPD19C، SPD19A، SPD4، SPD20، SPD17B دست به تحصن زدند.

اصلاح نظام حقوق و دستمزد کارکنان عملیاتی صنعت نفت و اجرای فوری رای ترمیم حقوق از جمله مطالبات کارگران صنعت نفت عنوان شده است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۴