ارتش اسرائیل می‌گوید صبح امروز به «بیش از ۱۵۰ هدف» حزب الله در لبنان حمله کرده است

ارتش اسرائیل می‌گوید از صبح امروز، نیروی هوایی اسرائیل بیش از ۱۵۰ هدف حزب الله در لبنان را مورد حمله قرار داده است.

به گفته ارتش اسرائیل، ده‌ها جت جنگنده از تمامی واحدهای نیروی هوایی ارتش در این حملات شرکت داشتند.

این حملات پس از آن انجام شد که ارتش اسرائیل اعلام کرد که آمادگی حزب الله برای انجام «حملات موشکی بزرگ» به اسرائیل را شناسایی کرده است.

در همین زمینه وزیر دفاع اسرائیل، یوآو گالانت می‌گوید با لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده صحبت کرده و در مورد وضعیت در حال توسعه در مرز شمالی اسرائیل با لبنان گفتگو کرده است.

گالانت در بیانیه‌ای اعلام کرد که «ارزیابی وضعیت تهدیدات حزب‌الله را به وزیر [دفاع آمریکا] ارائه کرده» و او را در جریان عملیات ارتش اسرائیل برای کاهش توانایی حزب‌الله برای حمله به غیرنظامیان اسرائیلی قرار داده است.

گالانت همچنین گفت: «ما همچنین درباره وضعیت منطقه‌ای گسترده‌تر و تهدیدات ناشی از ایران و گروه‌های نیابتی آن بحث کردیم.»

در همین زمینه رسانه‌های عبری زبان گزارش می‌دهند که مردم جنوب لبنان و دره بقاع پیام‌های متنی دریافت می‌کنند که به آنها هشدار می‌دهد از ساختمان‌هایی که حزب الله برای نگهداری سلاح استفاده می‌کند دوری کنند.

در اولین ساعات بامداد دوشنبه ارتش اسرائیل اعلام کرد که حملات «گسترده» را علیه اهداف حزب الله لبنان آغاز کرده است. در همین حال رسانه‌های لبنانی نیز از حملات در جنوب و عمق این کشور خبر دادند. در پی آغاز این حملات یایر لاپید، رهبر مخالفان دولت اسرائیل نیز با صدور بیانیه‌ای از این حملات حمایت و تاکید کرد که «زمان آن فرا رسیده است.»

برگفته ای از سایت صدای امریکا بخش فارسی، ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۴