دستکم ۷ تجمع اعتراضی برگزار شد

روز چهارشنبه، گروهی از نیروهای نهضت سواد آموزی در تهران، جمعی از کارگران معدن زغال‌سنگ طزره در سمنان، تعدادی از صیادان در شهرستان دیر، جمعی از کارگران پایانه ها و مخازن پتروشیمی بندر ماهشهر، گروهی از پرستاران در یزد و جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی در اهواز با برگزاری تجمعات اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. روز گذشته نیز، شماری از کارکنان نفت و گاز پارس به همراه خانواده های خود در شهرک های مسکونی جم در بوشهر دست به تجمع زدند.

این شهروندان معترض خواهان تعیین تکلیف وضعیت شغلی خود و جذب در آموزش و پرورش هستند.

تجمع اعتراضی کارگران معدن زغال سنگ طزره در سمنان
به گزارش ایلنا، امروز، کارگران معدن زغال‌سنگ طزره از شرکت زغال‌سنگ البرز شرقی در استان سمنان، برای چندمین روز متوالی به اعتراضات صنفی خود ادامه دادند.

بر اساس این گزارش، حدود ۱۴۰۰ کارگر پیمانی و قراردادی از روز دوشنبه دوم مهر در اعتراض به عدم دریافت مطالبات، شرایط نامناسب کاری و امنیت شغلی دست به اعتراض زده‌اند.

کارگران خواستار افزایش حقوق، عقد قراردادهای دائمی، رفع مشکلات بازنشستگی و حذف پیمانکاران از محیط کار خود هستند.

تجمع اعتراضی صیادان در شهرستان دیر
به گزارش تسنیم، امروز چهارشنبه، جمعی از صیادان بندر دیر در استان بوشهر در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل ساختمان فرمانداری شهرستان دیر تجمع کردند.

تجمع و اعتراض این صیادان نسبت به صید ترال ماهیان یال اسبی توسط کشتی‌های صیادی صورت گرفته و خواستار لغو مجوز فعالیت این کشتی‌ها شدند.

تجمع اعتراضی کارگران پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندر ماهشهر
به گزارش ایلنا، امروز چهارشنبه، شماری از کارگران پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندر ماهشهر برای چندمین روز متوالی در محوطه کار خود دست به تجمع اعتراضی زدند.

این کارگران نسبت به عدم اجرای تبدیل وضعیت کارکنان مطابق با شرکت های همجوار، عدم پرداخت پتروکارت، کسر مبالغ پاداش‌ های بهره وری، عدم اجرای طرح طبقه‌ بندی مشاغل پرسنل پیمانکاری و مشکلات مکرر در پرداخت به موقع حق بیمه اجتماعی معترض هستند.

تجمع اعتراضی پرستاران در یزد
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز جاری، گروهی از پرستاران بیمارستانهای مختلف یزد در محل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی صدوقی این شهرستان دست به تجمع زدند.

تجمع این پرستاران نسبت به مواردی همچون “سطح پایین حقوق، تاخیر در پرداختی ها، دستمزد ناچیز بابت اضافه کاری اجباری و اجرای نادرست تعرفه پرستاری ” صورت گرفته است.

تجمع اعتراضی بازنشستگان در اهواز
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز جاری، گروهی از بازنشستگان تامین اجتماعی در مقابل کانون بازنشستگان در اهواز دست به تجمع زدند.

این بازنشستگان خواستار حذف “بیمه های تکمیلی آتیه سازان” و اجرای ماده ۵۴ تامین اجتماعی مبنی بر “الزام درمان رایگان” و مواد ۹۶ و ۱۱۱ تامین اجتماعی هستند.

تجمع اعتراضی کارکنان شرکت نفت و گاز پارس
به گزارش هرانا، روز گذشته، گروهی از کارکنان رسمی صنعت نفت ایران به همراه اعضای خانواده خود، در شهرک های مسکونی جم واقع در بوشهر در مقابل فرهنگسرای جم تجمع کردند.

این افراد با سردادن شعارهای اعتراضی از قبیل «قرارداد استخدام، اجرا باید گردد» و «کسورات ظالمانه ملغی باید گردد» خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۴