بازگشت مطهره گونه‌ای به دانشگاه لغو و به دادسرا احضار شد

مطهره گونه‌ای، فعال دانشجویی که امروز ۱۵ مهر حکم بازگشت او به دانشگاه لغو شد، از احضار به دادسرا به اتهام «تبلیغ علیه نظام و توهین به مقامات» بر سر پست اخیرش درباره نماز جمعه به امامت علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی خبر داده است.

خانم گونه‌ای در توییتی با انتشار برگه احضار الکترونیک خود نوشت که دوشنبه ۱۶ مهر باید جهت بازپرسی برای اتهامات «تبلیغ علیه نظام و توهین به مقامات» به دادسرای فرهنگ و رسانه برود.

او جمعه ۱۳ مهر در پستی در شبکه ایکس نوشت: «اصلاح‌طلبان صندوقی که امروز از هول هلیم افتادند تو دیگ و دارند میرن نمازجمعه، شرایط امام جمعه، عقل، ایمان، حلال‌زادگی و عدالته. حالا تصمیم با خودتونه ولی این شرایط برای اکثریت مردم ایران محرز نیست. smile به‌طوری که جنگ رو به شما و امامتون ترجیح می‌دهند…»

مسعود حبیبی، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ایران امروز درباره لغو حکم بازگشت او به دانشگاه که چندی پیش خبرساز شد، گفت: «مطهره گونه‌ای به دلیل موضع‌گیری اخیر و تخلفاتی که مجددا در فضای مجازی انجام داده به کمیته انضباطی معرفی و حکم بازگشت وی به دانشگاه و ادامه تحصیل لغو شد.»

خانم گونه‌ای در توییت دیگری در توضیح پست جنجال‌برانگیزش نوشت: «”اصلاح‌طلب صندوقی” اصطلاحا کسی است که از انتخابات تحت لوای نظارت استصوابی ج.ا به هرنحوی منتفع میشود و برای حصول نتیجه‌ی مطلوب هرکاری میکند. گاه وعده‌های شاذ و دست نیافتنی می‌دهد و گاهی دیگر حتی مقابل جریان تحول‌خواهی هم قد علم میکند.»

مطهره گونه‌ای، دانشجوی اخراجی دندانپزشکی و دبیر سیاسی پیشین انجمن اسلامی دانشگاه تهران پیشتر به ۵ سال محرومیت از تحصیل روبرو شده بود. پس از روی کار آمدن دولت پزشکیان، حکم محرومیت از تحصیل او لغو شده بود.

او ۴ مهر ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات در دانشگاه تهران بازداشت و سه روز بعد آزاد شد. خانم گونه‌ای که دانشجوی سال آخر دکترای عمومی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران است، ۲۵ آبان ۱۴۰۱ در نامه‌ای سرگشاده به «اتهامات ناروا» و منع ورودش به دانشگاه اعتراض کرده بود.

برگفته ای از سایت ایران امروز، ۷ اکتبر ۲۰۲۴