آمریکا ۱۰۰ نیرو را به همراه سیستم ضدموشکی تاد به اسرائیل می‌فرستد

پنتاگون روز یکشنبه اعلام کرد، ایالات متحده آمریکا همراه با ارسال سیستم دفاع موشکی «تاد» THAAD به اسرائیل، ۱۰۰ نیرو را نیز برای فعال کردن این سامانه به اسرائیل اعزام می‌کند. هدف از این اقدام کمک به تقویت دفاع هوایی اسرائیل پس از دو حمله اخیر موشکی (۱۳ آوریل و اول اکتبر) جمهوری اسلامی عنوان شده است.

این سیستم دفاع موشکی در سال ۲۰۱۹ نیز به اسرائیل ارسال شده بود. اما اعزام ۱۰۰ نیروی آمریکایی به اسرائیل اقدام قابل توجهی است که در بحبوحه افزایش تنش‌ها با جمهوری اسلامی انجام می‌شود.

به گزارش سی‌ان‌ان، اعزام نیروهای آمریکایی به داخل اسرائیل امری کم‌سابقه است اما معمولا برای فعال کردن این سامانه دفاع موشکی ۱۰۰ نیرو لازم است.

سیستم دفاع موشکی تاد به اسرائیل در مقابله بهتر با حمله‌های احتمالی جمهوری اسلامی کمک می‌کند.

ارتش آمریکا پس از حمله هفتم اکتبر ۲۰۲۳ حماس به اسرائیل حضور خود را در خاورمیانه تقویت کرده است. دفاع هوایی و جنگنده‌های آمریکایی در منطقه فعال‌تر شده‌اند و کشتی‌های جنگی بیشتری به شرق مدیترانه و دریای سرخ اعزام شده‌اند. آمریکا اخیرا نیروهایی را نیز به قبرس اعزام کرده‌ است تا در صورت نیاز به اجرای طرح تخلیه در شرایط بالا گرفتن تنش‌ها در منطقه، به این روند کمک کنند.

اسرائیل علاوه بر درگیری با حماس در غزه، با حزب‌الله در جنوب لبنان نیز می‌جنگد و وعده داده به حمله موشکی جمهوری اسلامی پاسخ می‌دهد.

در حال حاضر گمانه‌زنی‌های متعددی درباره احتمال پاسخ اسرائیل به حمله موشکی اخیر جمهوری اسلامی مطرح است. عمده ۱۸۰ موشک شلیک شده به خاک اسرائیل نرسیدند اما موشک‌هایی که از گنبد آهنین عبور کردند یا به وسیله این سامانه دفاع هوایی سرنگون شدند و در خاک اسرائیل افتادند، بدون برخورد به هدف مشخص خسارت‌هایی به اموال شهروندان اسرائیل وارد کرده‌اند.

برگرفته ای از سایت ایندیپندنت فارسی، ۱۴ اکتبر ۲۰۲۴